کشاورزی> رئیس سازمان چای از افزایش استقبال مردم از چای ایرانی خبر داد و گفت: تاکنون 76 میلیارد و 500 میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و 10 درصد دیگر نیز طی روزهای آتی به حساب‌شان واریز می شود.

محمدولی روزبهان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون بیش از 69 هزار و 500 تن برگ سبز چای تولید و خریداری شده است که ارزشی بالغ بر 76 میلیارد و 500 میلیون تومان دارد.

وی خاطر نشان کرد: این میزان تولید و خرید تضمینی بزرگ سبز چای در سال جاری نسبت به پارسال بیش از 14 درصد رشد داشته است، چرا که میزان تولید برگ سبز چای تا پایان سال گذشته حدود 65 هزار تن بود.

رییس سازمان چای افزود: از نظر کیفی نیز محصول بسیار مناسبی تولید و به کارخانه های تولید چای تحویل داده شده است.

روزبهان ادامه داد: مردم امسال استقبال بیشتری نسبت سال گذشته از چای ایرانی داشته اند، به گونه ای علاوه بر خرید بخشی از تولید سال گذشته که باقی مانده بود بیش از 95 درصد از چای تولید شده تا امروز را خریداری کرده اند.

وی گفت: روز گذشته سه میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد که با این حساب مجموع پرداختی به چایکاران به 76 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید و همه طلب چایکاران تا 31 خرداد ماه بابت محصول بهاره شان پرداخت شد. البته 15 درصد از چایکاران نیز علاوه بر دریافت مطالبات بهاره شان، مطالبات خود را تا پایان تیر ماه امسال دریافت کرده اند.

رییس سازمان چای اظهار کرد: طی روز های آینده نیز 12 میلیارد تومان دیگر نیز تامین و به حساب چایکاران واریز می شود که حجم پرداختی مطالبات آنها به حدود 77 درصد می رسد، چرا که تا امروز میزان خرید تضمینی برگ سبز چای به بیش از 114 میلیارد تومان رسیده است.

روزبهان گفت: وضعیت تولید چای در سال جاری با توجه به بارش نزولات جوی، اقدامات حمایتی دولت و ورود باغداران به باغات خود بسیار بهتر از سال گذشته است و اگر این شرایط ادامه داشته باشد میزان تولید برگ سبز چای به 85 هزار تن می رسد که حدود 21 هزار تن چای خشک نیز در کشور تولید می شود.

وی اعلام کرد: تا امروز 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش تولید داشته ایم که تا پایان سال و در صورت تحقق براوردهای انجام شده حدود 35 درصد افزایش تولید چای خواهیم داشت.

رییس سازمان چای عنوان کرد: امسال علیرغم محدودیت های منابع مالی دولت با کمک و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شخص رییس این سازمان وضعیت بسیار مناسبی برای پرداخت مطالبات چایکاران داشته ایم.

منبع:ایسنا
کد خبر 96afc0a373e749ff8973a371fa673e0e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =