۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
فود پرس - با حکم شافعی رئیس اتاق بازرگانی، مهدی فاخری از ایکریک (مرکز تحقیقات اتاق اسلامی وابسته به اتاق بازرگانی ایران ) کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری حلال پیش از این در طول دوسال و نیمی که فاخری مدیرعامل ایکریک بود تخلفات گسترده ای از جمله در پروژه حلال توسط او در ایکریک انجام گرفت که در بعضی رسانه ها منعکس گردید و نهایتاً به برکناری او در روزهای پایانی فروردین نود و چهار انجامید.

 در این زمینه خبرنگار خبرگزاری حلال مصاحبه ای با دکتر عبدالحسین فخاری دبیرکل موسسه حلال جهانی ترتیب داده که تفصیل آن در آینده منتشر خواهد شد. ایشان در بخشی از این مصاحبه اعلام نمود که موسسه حلال جهانی از اواخر سال نود و دو تخلفات ایکریک و موسسه خود ساخته فاخری بنام موسسه جهانی حلال و سوء استفاده از نام رئیس سابق اتاق و رئیس دفتر فعلی ریاست جمهوری را به مسئولان این نهاد کتبا اعلام نموده و مدارکش را ارائه داده بود که نهایتاً به برکناری فاخری از ایکریک انجامید.

توضیح اینکه اصولاً ورود اتاق به عرصه صدورگواهی حلال بدلیل ممنوعیت رقابت با اعضای خود و عدم بی طرفی بر اساس استانداردهای جهانی بویژه استاندارد ١٧٠٦٥ غیر قانونی است و نهایتا می تواند فقط در عرصه تحقیق چنانچه در اساسنامه ایکریک هست ورود پیدا کند.
کد خبر 96b51ca9b2784974bd72c4a6f75709dd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =