۰ نفر
۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
وزیر اقتصاد هفته جاری برای پاسخگویی به سئوال نماینده ارومیه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر مجلس شورای اسلامی هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی برگزار می کند.

اولین دستور کار جلسه علنی مجلس ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم است.

علاوه بر این دو گزارش از کمیسیون حقوقی و قضای در مورد ایرادات شورای نگهبان به لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی و طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی نیز در دستور کار صحن علنی قرار دارد.

نمایندگان مجلس همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور را نیز بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی نیز هفته جاری در دستور صحن علنی قرار دارد.

وکلای ملت همچنین هفته جاری بررسی گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور را نیز در دستور کار دارند.

 بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده هفتمین دستور کار صحن علنی مجلس در هفته جاری است.

وکلای ملت همچنین گزارش کمیسیون برنامه وبودجه در مورد طرح اصلاح ماده ای از قانون برنامه پنجم توسعه را که شورای عالی استان ها ارائه کرده است را بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه تشکیل و نحوه رسیدگی به هیات های انضباطی نیروهای مسلح نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

همچنین بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت های مدنی دارندگان دسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث نیز با اولویت در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفته است.

علاوه بر این وکلای ملت هفته جاری بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را در دستور کار دارند.

نمایندگان مجلس همچنین گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ یا خسارت تاخیر را نیز در جلسات علنی خود بررسی خواهند کرد.

بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح ماده ای از قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز هفته جاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

وکلای ملت در هفته جاری گارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد طرح جرم سیاسی را نیز بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این هفته جاری بررسی سئوال نادر قاضی پور از طیب نیا وزیر اقتصاد نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

 قرائت گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مورد چگونگی اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها از آذر ماه سال 89 تا اسفند ماه سال 92 نیز هفته جاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

بر اساس این گزارش قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی که هفته گذشته در دستور کار صحن علنی قرارداشت اما قرائت نشد این هفته نیز از دستور کار جلسات علنی مجلس حذف شده است.

نمایندگان مجلس هفته جاری دو نفر را به عنوان ناظر در هیات واگذاری فعالیت بنگاه های دولتی به بخش غیر دولتی انتخاب خواهند کرد.

همچنین انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس جهت عضویت در کمیسیون صدور پروانه جهت متقاضیان و نظارت بر فعالیت گروه ها موضوع ماده 10 قانون فعالیت احزاب ، جمعیت ها و انجمن های سیاسی، صنفی و انجمن های اسلامی نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.
کد خبر 991a231e6ca146baa9c7eb3a2865c797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =