فود پرس - با تصویب هیات وزیران،سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور مسوول تصمیم گیری در خصوص تعیین مباشر و نحوه خرید محصولات کشاورزی (زراعی) شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اقتصاد غذا، بنابر تصویب هیات وزیران  در تاریخ 94/1/20 که توسط معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به دستگاههای ذی ربط ابلاغ شد، سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی و رعایت قوانین و مقررات مربوط، در مورد سازمان‌های مسئول خرید، محدوده زمانی خرید، تأمین­کننده تنخواه، چگونگی ضمانت و بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز، تعیین هزینه‌های تبعی و محل تأمین زیان احتمالی خرید موضوع این تصویب‌نامه، تصمیمات لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای آنها نظارت می­ نماید

متن این مصوبه که به تاریخ 1394/1/20 برای اجراء به دستگاههای ذی ربط ابلاغ شده به شرح زیر است:

1- قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی (زراعی) برای سال 1394-1393 به شرح جدول پیوست که به مهر دفتر هیات دولت تأیید شده است، تعیین می‌شود.

2- علاوه بر ارقام مندرج در جدول پیوست، به تولیدکنندگان گندم، جو و اقلام علوفه‌ای و اساسی جایزه تولید اختصاص می‌یابد.

3- به ازای هر درصد شکستگی بیش از ده درصد (10درصد) برای برنج­های ندا و نعمت، آذر و صالح مبلغ هفتاد و نه (79) ریال و برای برنج­های سپیدرود، فجر، خزر، شیرودی و گوهر مبلغ نود و دو (92) ریال از نرخ­های مصوب کسر و به میزان شکستگی کمتر از ده درصد (10درصد) برای برنج‌های ندا و نعمت، آذر و صالح مبلغ یکصد و شانزده (116) ریال و برای برنج‌های فجر، خزر، شیرودی و گوهر مبلغ یکصد و بیست و سه (123) ریال به نرخ‌های مصوب اضافه می‌شود. حداکثر شکستگی قابل قبول پانزده درصد (15درصد) و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه هفت و نیم درصد (5/7درصد) است.

4- سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی و رعایت قوانین و مقررات مربوط، در مورد سازمان‌های مسئول خرید، محدوده زمانی خرید، تأمین­کننده تنخواه، چگونگی ضمانت و بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز، تعیین هزینه‌های تبعی و محل تأمین زیان احتمالی خرید موضوع این تصویب‌نامه، تصمیمات لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای آنها نظارت می­ نماید.

5- میزان آفت سن گندم و جدول قیمت دانه‌های روغنی بر حسب افت و رطوبت با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی تعیین می‌شود.

6- در قبال تحویل هر تن چغندرقند بیست (20) کیلوگرم تفاله خشک به نرخ هر کیلوگرم بیست (20) ریال و دو (2) کیلوگرم قند به نرخ هر کیلوگرم پانصد (500) ریال به عنوان جایزه تحویل می‌شود.

7- جدول خرید تضمینی گندم و گندم دوروم بر حسب افت مفید و غیرمفید برای سال زراعی 1394-1393 براساس محاسبه و پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تفاهم وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور ابلاغ می‌شود.

8- این تصویب­نامه جایگزین تصویب­نامه شماره 76784/ت51008هـ مورخ 7/7/1393 می­شود.
کد خبر 99f6e3f3de9a41519faf6f7919db7e9b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =