وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر بتوانیم قند موجود در آب میوه‌های تولیدی صنایع را ۱۰ درصد کاهش دهیم مخاطرات سلامتی این آب میوه‌ها را کاهش داده ایم، بر استمرار نظارت بر محصولات غذایی و پیگیری تاکید کرد.


سیدحسن هاشمی با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو از استانداردهای پیشرفته دنیا برخوردار است و مورد تائید سازمان جهانی بهداشت و اتحادیه اروپاست، اظهار داشت: این آزمایشگاه نیاز به حمایت و گسترش دارد، البته باید مراقب باشیم که اگر مشکل جدیدی پیش آمد آنها را کشف کنیم و راه حل مناسب برای رفع آن موارد پیدا کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف آز مایشگاه‌ها نظارت است، گفت: امیدواریم بتوانیم با تقویت بخش نظارتی، آرامش مردم را فراهم کنیم و در این راه ما سخت‌گیر هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلوی آن مشکل را خواهیم گرفت.

وزیر بهداشت در ادامه از قاطعیت مسئولان سازمان غذا و دارو در این زمینه قدردانی کرد و گفت: ما نیز حداکثر حمایت را از این سازمان انجام می‌دهیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد «واکس میوه» و اینکه گفته شده میوه‌هایی نظیر سیب را با پوست نخورید، گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که میوه‌ها را قبل از مصرف به خوبی شسته و یا با مواد ضدعفونی کننده ضدعفونی کنند و البته در صورت احتیاط لازم است پوست میوه کنده شده و بعد مصرف شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اجرای بسته خدمتی حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج و نیازمند در قالب طرح تحول نظام سلامت، گفت: من نگران این هستم که کاری را شروع کنم که نتوانم آن را انجام بدهم لذا درخصوص اجرای این بسته خدمتی، منتظر تصویب بودجه 94 در مجلس هستیم که بعد از تصویب، این بسته خدمتی نیز اجرا خواهد شد.

وزیر بهداشت خطاب با کارشناس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو نیز پیشنهاد داد که اگر بتوانیم قند موجود در آب میوه‌های تولیدی صنایع را 10 درصد کاهش دهیم مخاطرات سلامتی این آب میوه‌ها را کاهش داده ایم و البته در این راه باید کاری کنیم که ذائقه مردم به سمت مصرف محصولات با قند کمتر هدایت شود.

هاشمی در خصوص سلامتی آب مصرفی نیز گفت: در صورتی که اشکالاتی در مورد آلودگی آب مصرفی دیده شود، وزارت بهداشت قطعاً در جهت مراقبت از سلامتی مردم اقدام می‌کند.

وی در پاسخ سوالی درخصوص بخشنامه‌ای که در خصوص عدم دریافت ویزیت مجدد برای دیدن آزمایش‌های پزشکی گفت: در این خصوص هیچ بخشنامه‌ جدیدی ارسال نشده است و البته در صورتی که خدمات جدید برای بیماران صورت بگیرد، پزشکان ویزیت مجدد می‌گیرند که بسیار طبیعی است.

هاشمی گفت: گاهی با یک ویزیت به تشخیص نهایی نمی‌رسیم که لازم است آزمایشات متعددی نوشته شود و به عبارتی زنجیره‌ای لازم است که پزشک را به نتیجه و تشخیص قطعی برساند.

وی در پایان بر استمرار در امر نظارت تاکید کرد و گفت: لازم است اعتمادی که مردم به ما کرده‌اند را از خود سلب نکنیم و با اطلاع‌رسانی شفاف این اعتماد را حفظ کنیم.

منبع:تسنیم
کد خبر 9f68aff5a6d84a89841d040f25f3f025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =