کشاورزی> رئیس سازمان چای از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: باقی مانده مطالبات تا پایان ماه به حساب چایکاران واریز می‌شود.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار از مجموع ۵۱۳ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده تنها ۴ تا ۵ میلیارد تومان باقی مانده که تا پایان ماه با چایکاران تسویه می‌شود.

او درباره آخرین جزئیات تسهیلات پرداختی به چایکاران افزود: تاکنون ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات جاری و ۹.۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای به ۸ هزار و ۴۰۰ چایکار پرداخت شده است و پیش‌بینی کرده‌ایم که محدودیتی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون، به زراعی باغات و سایر امورات مورد نیاز نداشته باشیم.

جهان ساز با اشاره به اینکه قیمت فروش چای تغییری نداشته است، بیان کرد: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو چای بسته بندی ۵۰۰ گرمی ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان و حداکثر ۶۰ تا ۶۸ هزار تومان است، هر چند چای خارجی قیمت بالاتری دارد.

رئیس سازمان چای از واردات ۳۹ هزار تن چای در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: مابقی کسری نیاز کشور به مرور وارد می‌شود.

به گفته او، امسال با پرداخت تسهیلات به زراعی و سرمایه‌ای ۵۰۰ هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید باز خواهد گشت که با این وجود پیش‌بینی می‌شود که سطح باغات به یک هزار و ۷۰۰ هکتار برسد.

رئیس سازمان چای در پایان با بیان اینکه عملیات به زراعی از اول بهمن آغاز می‌شود، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی در اصلاح باغات رها شده، احیای باغات در ارتقای کیفیت برگ سبز و استقبال چایکاران تاثیر بسزایی دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
کد خبر 9f7a40267c87465b8148f08cbf0d2364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =