در حالی که سطح زیر کشت گندم پاییزه نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، اما پیش‌بینی می‌شود وضعیت تولید مطلوب‌تری داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات زراعی وزارت جهاد کشاورزی امروز در حاشیه نخستین مجمع ملی گندم‌کاران خبره کشور گفت: تاکنون 2.5 میلیون هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم به زیر کشت پاییزه رفته است.

عباس کشاورز افزود: سطح زیر کشت گندم در کشت پاییزه امسال نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافته، اما میزان سطح تغییری نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل معضلات کم‌آبی محصول گندم با وزارت نیرو، رایزنی‌ها و صحبت‌هایی در حال انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات زراعی در سخنرانی خود در نخستین مجمع ملی گندم‌کاران خبره کشور ادامه داد: در حال حاضر تنها بسترهای تکنولوژی لازم در بخش کشاورزی وجود دارد، اما بر مدیریت تولید و نقش آن تأکید نشده است.

کشاورز تصریح کرد: رایزنی‌ها و مساعدت‌های فنی برای ساماندهی تولید گندم در سیستم خود انجام شده است، به‌گونه‌ای که این سیستم هیچ جایگاه دولتی نخواهد داشت و توسط اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مربوطه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر در بهترین ایستگاه‌های تحقیقاتی نیز هنوز تجاربی را که در برخی از مزارع کشاورزان پیشرو بوده‌ایم، مشاهده نکرده‌ایم، به‌گونه‌ای که تولید هفت تن گندم در بهترین ایستگاه‌ها نیز گزارش نشده است.

معاون بهبود تولیدات زراعی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: ما به‌دنبال جایگزینی مزارع گندم نیستیم، بلکه می‌خواهیم از این تجارب برای سایرین استفاده کنیم.

کشاورز اظهار داشت: برای پیشبرد بهتر تولید گندم، از شما 330 خبره کشاورز استمداد می‌طلبیم و امیدواریم مسئولیت‌های بیشتری برای بهبود تولید گندم در کشور قبول کنیم.

وی همچنین گفت: روحیه خدمت در تمامی اقشار جامعه کشاورزی وجود دارد که امیدواریم از این طریق بتوانیم معضلات موجود در مزارع را مرتفع کنیم.

گفتنی است، در نخستین مجمع ملی گندم‌کاران خبره کشور، 300 خبره محصول گندم وجود داشته‌اند که اقدامات انجام‌شده در کارگروه‌های مربوطه در بخش حفظ نباتات و سایر بخش‌ها تحت بررسی قرار گرفت و گزارش‌های مربوطه ایراد شد.

منبع:ایانا
کد خبر 9ff40628143447888d872b4e067f7e73

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =