در سفر هیات نظارت بخش کشاورزی و دامی روسیه به کشور از دامداری‌های کشور به‌منظور بررسی منشاء تولید فرآورده‌های لبنی بازدید شد.


دبیر انجمن صنایع لبنی با اعلام این خبر گفت: مسئولان روسی با سفر به ایران، روز یک‌شنبه به همراه مسئولان دامپزشکی به برخی از دامداری‌ها مراجعه کردند تا سرمنشاء تولید فرآورده‌های لبنی صادراتی را از ابتدا به لحاظ کیفی بررسی کنند.

رضا باکری افزود: روزانه دو تا سه‌هزار تن ظرفیت مازاد شیرخام داریم که امکان تولید و ارسال آن به روسیه وجود دارد.

وی درباره نوع ارز مورد استفاده در مبادلات تجاری دو کشور در بخش صنایع لبنی، خاطرنشان کرد: برای صادارت فرآورده‌های لبنی ایران به روسیه، 10 شرکت بزرگ و صادراتی در این بخش با ظرفیت صادرات بیش از 20 میلیون دلار در سال معرفی شده‌اند که آنها خود بر سر نوع تجارت و انتخاب دلار یا روبل با یکدیگر توافق می‌کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: روس‌ها بیشتر متقاضی واردات پنیرهای سخت مانند چدار و گودا هستند که عمدتاً در یک شرکت صنایع لبنی بزرگ کشور(کاله) تولید می‌شود.

گفتنی است، اسدا... عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه به‌تازگی خبر از عدم امضای قرارداد مجوز صادرات محصولات لبنی ایران توسط روس‌ها را داده بود که به‌نظر می‌رسد با حضور نمایندگان روسی در کشور، این فرضیه رد و امضای این توافق‌نامه در نهایت به تعویق افتاده باشد.

لازم به ذکر است، سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این باره آورده است که در سفر مسئولان روسی از ایران از سه شرکت تولیدی محصولات آبزی واقع در استان‌های بوشهر و تهران از شرکت‌های کاله، پگاه و دو شرکت تولید گوشت مرغ و یک شرکت پرورش گاو شیری بازدید به عمل آمد.

منبع:ایانا
کد خبر a148cb461582477c850a330e4d8a438a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =