سفیر هند که در سال‌های گذشته چند هیات تجاری هندی در زمینه چای را به ایران آورده است، با توجه به علاقه شخصی‌اش، به شوخی گفت که می‌خواهد در دوران بازنشستگی در ایران چای‌خانه بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، «شری دی.پی. سریواستاوا» که در چند سال گذشته روی صندلی سفارت کشور بزرگ هندوستان در تهران نشسته بود، یکی از پرتلاش‌ترین سفرای خارجی در تهران در عرصه دیپلماسی اقتصادی بود. او دائما در حال تنظیم رفت‌وآمد هیات‌های تجاری هندی به ایران بود و البته همواره از فعالان بخش خصوصی در اتاق‌های بازرگانی می‌خواست که برای بازدید از توانایی‌های هند در اقتصاد به این کشور سفر کنند. سریواستاوا طی سال‌های گذشته بارها و بارها به همراه هیات‌های کوچک و بزرگ تجاری هندی به اتاق تهران آمده بود و از این نظر چهره‌ای کاملاً شناخته شده بین اعضای اتاق تهران و فعالان اقتصادی است.

او شخصا بارها به شهرهای مختلف ایران از جمله بندر چابهار سفر کرده بود تا مسیر ترانزیت کالاهای هندی از این بندر برای ارسال به کشورهای شمالی ایران را مورد بررسی قرار دهد. آقای سریواستاوا طی این سال‌ها به طور کامل و تمام وقت جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور فعالیت کرد. سریواستاوا با پایان یافتن ماموریت خود برای گذران دوران بازنشستگی به هندوستان برخواهد گشت.

او که بارها و بارها با مقامات اتاق تهران در جلسات مختلفی حضور پیدا کرده بود، امروز از سوی مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران به یک ضیافت ناهار دعوت شد. ضیافتی که در آن یحیی آل‌اسحاق رئیس سابق اتاق تهران و پای ثابت رایزنی‌ها با سفیر هندوستان در چند سال گذشته نیز حضور داشت. در این نشست که با ضیافت ناهاری به افتخار سفیر هند همراه بود، دو طرف در مورد مسایل مختلفی از جمله بندر چابهار و سرمایه‌گذاری‌های هند برای استفاده از این بندر، صادرات کالاهای پتروشیمی و سیمان از ایران به هندوستان و برطرف کردن موانع موجود برای توسعه روابط بین دو کشور صحبت شد. سفیر هند نیز در این دیدار با بیان علاقه هندی‌ها به توسعه بندر چابهار برای استفاده از این مسیر به عنوان کریدور جنوب به شمال برای حمل سریع‌تر و ارزان‌تر کالا، ابراز امیدواری کرد که مسایل موجود هر چه زودتر برطرف شود حمل‌ونقل و ترانزیت کالا از این محل رونق فراوانی بگیرد.

مسعود خوانساری نیز با اشاره به برخی مشکلات موجود در چابهار از جمله دور بودن از مرکز کشور، وجود بادهای موسمی و فقدان ریل تا بندر اعلام کرد و گفت که برای شناسایی و حل مشکلات موجود با وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های زیرمجموعه آن وارد مذاکره خواهد شد. یحیی آل‌اسحاق، رئیس پیشین اتاق تهران نیز با اشاره به نشست‌های متعددی که با مقامات مسوول ایرانی داشته اشاره کرد که اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی نیز به طور کامل در جریان مذاکرات با فعالان هندی قرار دارد و می‌تواند در این راستا کمک‌کننده باشد. در انتهای این دیدار مسعود خوانساری با اعطای هدیه‌ای از طرف اتاق تهران از تلاش‌های چندین ساله سفیر هند تقدیر کرد. در این نشست، سیدحامد واحدی عضو هیات رئیسه اتاق تهران و محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز حضور داشتند و از تلاش‌های بی‌وقفه سریواستاوا تقدیر کردند.

سفیر هند که در سال‌های گذشته چند هیات تجاری هندی در زمینه چای را به ایران آورده است، با توجه به علاقه شخصی‌اش به شوخی گفت که می‌خواهد در دوران بازنشتگی در ایران چای‌خانه بزند.

با توجه به نفوذ همه جانبه چای هندی در بازار ایران و تغییر ذائقه ایرانیان تصمیم سفیر هندوستان برای ایجاد چایخانه در دروران بازنشستگی در ایران دور از ذهن نیست.
کد خبر b07be45d37264a93bfbeb70710cd3cee

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =