مواد غذایی> مرکز آمار ایران، نرخ تورم در محصولات تولیدی مرغداری‌های صنعتی کشور در ۴ فصل منتهی به بهار امسال را ۲.۲۰ درصد اعلام شد.

مرکز آمار ایران نتایج تغییرات در شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در بهار ۱۳۹۴ را اعلام کرد.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در بهار سال ۱۳۹۴ به عدد ۲۱۷.۹۸ رسید که ۱۰.۵۳ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) و ۳.۶۹ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) کاهش داشت.

درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به بهار ۱۳۹۴ نسبت به چهار فصل منتهی به بهار ۱۳۹۳ معادل ۲.۲۰ درصد است.

شاخص مذکور در بهار ۱۳۹۴ در تمام استان‌های کشور به جز چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کرمان و گلستان با کاهش همراه بوده است. استان کردستان با ۲۶.۱۵ درصد کاهش بیشترین کاهش و استان کرمان با ۴.۷۳ درصد افزایش بیشترین افزایش را در کل کشور داشته‌اند.

گروه‌های اصلی - مرغ


در بهار ۱۳۹۴ شاخص گروه مرغ به ۲۳۹.۸۳ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ۱۰.۹۳ درصد کاهش یافته است. جوجه یکروزه با کاهش ۱۶.۵۹ درصدی نسبت به فصل قبل بیشترین کاهش را در گروه داشته است. شاخص مذکور در مقایسه با فصل مشابه سال قبل ۷.۶۴ درصد کاهش یافت که این کاهش بیشتر ناشی از پایین رفتن شاخص مرغ گوشتی و پولت بوده است.

تخم‌مرغ

همچنین در فصل بهار ۱۳۹۴ شاخص گروه تخم‌مرغ نسبت به فصل قبل ۱۰.۴۹ درصد کاهش یافت. کاهش فوق بیشتر ناشی از پایین رفتن شاخص تخم‌مرغ نطفه‌دار که معادل ۱۲.۳۵ درصد بود. همچنین در این فصل شاخص تخم‌مرغ خوراکی ۷.۹۴ درصد نسبت به فصل قبل کاهش یافته است.

در مقایسه با فصل مشابه سال قبل، شاخص گروه تخم‌مرغ ۴.۲۹ درصد افزایش داشت.

سایر

این گروه شامل کود است که نسبت به فصل قبل ۱.۰۶ درصد کاهش یافت. همچنین در مقایسه با فصل مشابه سال قبل، شاخص کود ۴۲.۷۱ درصد افزایش داشته است.

منبع:مهر
کد خبر b79705e1f952404b8ced230df57f52b8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =