۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: قانون مالیاتی کشور اصلاح شده و براساس اصلاحات صورت گرفته، مالیات علی‌الرأس از سال 1395حذف شده است.

علی عسگری که در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی سخن می‌گفت، اظهار داشت: سازمان مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی مصوب در قانون تلاش می‌کند و نگاه این سازمان بر گرفتن مالیات به‌زور متمرکز نیست.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر در جایی از کشور مالیات اضافه شده است، منابع درآمدی از برخی مودیان شناسایی شده و برای همین مالیات افزایش یافته است. در سال‌های اخیر زیرساخت فناوری اطلاعات سازمان مالیاتی توسعه یافته و زیرساخت اطلاعاتی نیز برای شناسایی درآمد‌ها و مودیان گسترش یافته است.
وی تصریح کرد: اگر امسال سهم درآمدهای مالیاتی برای نخستین‌بار در اقتصاد ایران برای از درآمد نفت بیشتر شده است، به سبب زیرساخت‌های فراهم شده برای تشخیص و دریافت است و البته خوداظهاری مؤدیان نیز نقش خوبی در این زمینه داشته است.
عسگری خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که مالیات حقه را از مودیان بگیریم تا نه اجحافی در حق دولت صورت گیرد و نه اجحافی در حق مردم و دولت‌های گذشته و دولت فعلی تلاش خود را برای منظم‌شدن فرایندهای مالیاتی متمرکز کرده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نگاه ما این نیست که به‌‌زور مالیات بگیریم بلکه تلاش ما این است که درآمد را در نظر بگیریم و آن را به طور دقیق تشخیص بدهیم و اگر جایی به درآمد نرسیم، مالیات را دریافت نمی‌کنیم. در این راستا، در اصلاح قانون، مالیات علی الرأس را برداشته‌ایم و اطلاعات اقتصادی را مبنای تشخیص قرار داده‌ایم.
وی تأکید کرد: از سال 95تشخیص علی الرأس به طور کامل برداشته می‌شود و از سوی دیگر هزینه سرمایه گذاری نیز در نظر گرفته می‌شود تا سرمایه گذاری تشویق شود.
کد خبر bb22d39ac4f34419b89affcda6e84c99

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =