۰ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
غذا و تغذیه> برخي از نوشيدني ها باعث تقويت مغز مي شود. اين نوشيدني ها توليد خاص يک شرکت ويژه نيست بلکه نوشيدني هاي طبيعي است که مصرف آن براي سالم نگه داشتن مغز توصيه مي شود. از طرفي مصرف بعضي از نوشيدني ها نيز منع شده است. از جمله نوشيدني هاي الکلي که به کبد ضرر مي رساند و باعث کدر شدن مغز (Brain Fog) مي شود.

 همچنين نوشيدني هاي شيرين براي قلب مضر است و به مرور زمان مشکلات عصبي ايجاد مي کند که روي حافظه و تمرکز تأثير مي گذارد. نوشيدني هاي حاوي مواد شيرين کننده و رنگ مصنوعي براي مغز سمي است و در نهايت روي قدرت شناخت افراد تأثير منفي مي گذارد. از طرفي اين مواد سرطان زا و جهش زاست.

براي تقويت حافظه،تمرکزفکر،دقت و همچنین هوش ، انجام بازي هاي فکري و مصرف اين نوشيدني ها که در این ایمیل ذکر شده است توصيه مي شود:

1- آب انار:

اين ميوه سرشار از آنتي اکسيدان هاي منحصر به فرد است که علاوه بر بهبود حافظه، قدرت شناختي فرد را نيز افزايش مي دهد. نوشيدن روزي يک ليوان آب انار مفيد است.
از دیگر خواص اب انار می توان به موارد زیر اشاره کرد.
•نوشیدن روزانه آب انار می‌تواند با پایین آوردن فشار خون و کاهش میزان هورمون استرس، تنش‌ها و استرس‌ شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد
•خواص آنتی اکسیدانی انار تأثیر زیادی بر کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی دارد. آب انار به خاطر داشتن مقادیر فراوانی فلاوونوئید (نوعی آنتی اکسیدان) تأثیر فوق‌العاده‌ای بر خنثی سازی سرطان ناشی از رادیکال‌های آزاد دارد.
•آب انار همچنین می‌تواند چربی‌های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد

•از ایجاد کلسترول بد پیشگیری می‌کند و سرخرگ‌ها را تمیز نگه می‌دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

•آب انار دارای بالاترین سطوح آنتی اکسیدان پلی فنول است،مزایای بسیار زیادی برای بیماران کلیوی به خصوص بیماران در حال دیالیز به همراه دارد.

2- چاي سبز:

چاي سبز، در تقويت عملکرد مغز موثر است. «EGCG» موجود در چاي سبز علاوه بر تقويت حافظه باعث افزايش روند توليد سلول هاي مغز نيز مي شود. چاي سبز سرشار از آنتي اکسيدان است. و برای افزایش سلامتی شما می تواند بسیار مفید واقع شود.
بر روی چای سبز تحقیقات بسیاری انجام گرفته و فواید اثبات شده ان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 چای سبز برای درمان ام‌ اس مفید است.
•چای سبز برای پیشگیری و درمان سرطان به کار می‌رود.
•چای سبز برای درمان بیماری پارکینسون و آلزایمر کاربرد دارد.
•چای سبز سوخت و ساز بدن را بالا برده و اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد.
مصرف چای سبز برای سلامت قلب افرادی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند بسیار مفید می‌باشد.
•چای سبز احتمال خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش می‌دهد.
• نوشیدن چای سبز رشد سلول‌های سرطانی خاص را متوقف کرده و سطح کلسترول خوب خون را نسبت به کلسترول بد افزایش می‌دهد.
•چای سبز برای تقویت سیسم ایمنی بدن مفید است.
• برخی از محققان می‌گویند، نوشیدن منظم چای سبز، از به وجود آمدن حفره در دندان جلوگیری کرده ‌و همچنین رشد باکتری های مخربی که موجب ایجاد جرم دندان می‌شود، را متوقف می نماید.
•چای سبز قدرت فکری را افزایش داده و قابلیت تمرکز را بالا می‌برد.
•چای سبز آرام‌بخش است و رفع استرس می‌کند.
•چای سبز در رفع تعدادی از عفونت های قارچی، باکتری و حتی ویروسی (نظیر سرماخوردگی عادی) نیز مفید است.
•چای سبز خلط را از گلوی ملتهب پاک و اثر مواد سمی را خنثی می کند.
• تانین" موجود در چای سبز می تواند از تداوم اسهال جلوگیری کند. اگر می خواهید میزان "تانین" را در چای افزایش دهید، بگذارید بیشتر دم بکشد.

روش دم کردن چای سبز:

• برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.
• برای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، یک لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت 7 تا 8 دقیقه بگذارید. سپس آن را بنوشید.
• چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم کردن روی حرارت ندارد.
میزان مصرف چای سبز در طول یک روز بصورت نرمال و طبیعی 2 الی 3 لیوان می باشد

3- شکلات تلخ:

فلاوانوئيد کاکائو، ديواره رگ هاي خون را شل مي کند و در کاهش فشارخون نقش دارد. اين امر باعث مي شود اثر تخريبي کمتري روي مغز ايجاد شود. مصرف يک فنجان شکلات داغ مي تواند خطر بروز سکته را کاهش دهد.
میزان مصرف روزانه افراد حداکثر 50 گرم شکلات تلخ با مقدار 70 درصد کاکائو می باشد.

اطلاعات تکمیلی :

خیلی ها که شاید خود شما هم یکی از آنها باشید مذاقشان خیلی با مزه های شیرین جور نیست. معمولاً این آدم ها طرفداران سفت و سخت شکلات های تلخ هستند. شکلات هایی که معمولاً با درصد کاکائو داخل آنها (البته بصورت سمبلیک) میزان تلخی شان مشخص می شود. شکلات های تلخ یا  Dark Chocolate معمولاً از 60 درصد شروع می شوند و تا 99درصد پیش می روند که البته خوردن شکلات با تلخی بالای 90 درصد کار هر کسی نیست.

یکی از خوشمزه ترین، محبوب ترین و البته گرانترین شکلات های تلخ، شکلات های تلخLindt  هستند. بسته بندی شیک و طعم باوقار شکلات Lindt معمولاً نظر مشکل پسندان را هم تأمین می کند. برای آگاهی شما نمونه 85 درصد کاکائو شکلات Lindt را بیشتر برای شما معرفی می کنیم.


معمولاً شکلات های تا 70 درصد کاکائو جزء شکلات های Dark محسوب می شوند و بالای این عدد Extra dark گفته می شود. پس این نمونه از شکلات Lindt جزء Extra dark به حساب می آید. این یعنی این مدل کاملاً تلخ است و شکر کمی در آن به کار رفته.

4- چاي دارچين و زردچوبه:

دارچين حاوي ۲نوع ترکيب پروآنتوسيانين و سينامالدئيد است که ميزان پروتئين هاي T در مغز را کاهش مي دهد. پروتئين هاي T رسوب مغزي ايجاد مي کند که در بيماري اختلال حافظه نقش دارد. زردچوبه به علت داشتن ماده فعال به نام کورکومين مانع از پيشرفت اين اختلال مي شود. براي کسب نتيجه مطلوب مقدار کمي روغن زيتون نيز به اين نوشيدني اضافه کنيد. روغن زيتون حاوي ترکيبي است که از ابتلا به آلزايمر پيشگيري مي کند

5- آب معمولي:

علاوه بر اين که ۷۰درصد بدن انسان را آب تشکيل مي دهد، براي دفع سموم و حفظ شادابي پوست، بدن نياز به آب دارد. به همين دليل است زماني که بدنتان دچار کمبود آب مي شود، نمي توانيد درست فکر کنيد و دچار سردرد مي شويد.

روش تهیه بهترین و پاکیزه ترین اب جهان در منزل:

طي تحقيقات پروفسور برديشيف روسي راز طول عمر رهبران اتحادجماهيرشوروي سابق, هند و كره شمالي نوشيدن اين آب مي باشد. اين پروفسور روسي كه 82 سال سن دارد در خصوص چگونگي تهيه اين آب دستور زير را ارائه داده است :

آب معمولي (موجود در شير آب) را منجمد وسپس آن را از يخچال خارج كرده و اجازه دهيد تا دوباره ذوب شود به اندازه اي كه درون ظرف فقط قطعه يخي به حجم يك تخم مرغ باقي بماند. اين قطعه يخ تمام ناخالصي هاي آب را ازجمله موادي كه سلول هاي بدن را از بين مي برد, به خود جذب مي كند. با خارج كردن اين قطعه يخ يك ليوان آب سبك به دست مي آيد كه مفيدترين نوشيدني دنيا است و همچنين در طولاني كردن عمر انسان نيز موثراست.

6- آب سيب، هويج و چغندر قرمز:

نوشيدني مخلوط اين ۳ماده، سرشار از آنتي اکسيدان، ويتامين ها و موادمعدني است. چغندر، ميزان توليد اکسيدنيتريک را در مغز افزايش مي دهد و گردش خون را بهبود مي بخشد. هويج حاوي بتاکاروتن است که نه فقط براي چشم مفيد است بلکه از استحاله مغز نيز جلوگيري مي کند. سيب از بروز بيماري استحاله عصب از جمله آلزايمر پيشگيري مي کند.

7- شير نارگيل:

تمامي مواد موجود در نارگيل براي بدن به ويژه مغز مفيد است. اختلال حافظه را مي توان با مصرف اين نوشيدني به تأخير انداخت. اين نوشيدني علاوه بر ايجاد تعادل الکتروليت ها، ويتامين ها و موادمعدني، روند خون رساني به مغز را بهبود مي دهد.
نارگیل، یکی از میوه هایی است که کمتر مصرف می شود اما این میوه دارای مواد معدنی فوق العاده ای است که برتر از هر قرص و ویتامینی در بدن عمل می کند.

نارگیل، یکی از خوراکی های محبوب در کشورهایی مانند تایلند، سریلانکا، هند، جزایر آفریقا یا کارائیب به شمار می رود. در این مناطق از شیر نارگیل برای طبخ غذا یا آماده کردن نوشیدنی مختلف استفاده می شود.

شیر نارگیل ارزش غذای بالایی داشته و سرشار از ویتامین، املاح معدنی، آمینو اسید، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان، آنزیم و سایر ریز مغذی های مفید برای بدن است.

این نوشیدنی به دلیل دارا بودن آهن، فسفر و الکترولیت پتاسیم می تواند در کاهش خستگی بدن بسیار موثر باشد. شیر نارگیل را منبع غنی از منگنز، مس، سلنیوم و روی دانسته اند.

محققان در مطالعات اخیر خود دریافتند که شیر نارگیل به مراتب می تواند برتر از قرص ها یا ویتامین ها باشد. در ادامه این تحقیق آمده است:«افرادی که در کار خود با استرس های طولانی مدت روبرو هستند، بیش از پیش به نسبت سایرین با احساس خستگی مفرط دست و پنجه نرم می کنند».

گاهی اوقات اشخاص بسیاری با وجود استراحت طولانی مدت باز هم با احساس خستگی مفرط دست به گریبان هستند، محققان معتقدند تغییر شیوه غذایی، سبک زندگی و استفاده از شیر نارگیل می تواند در کاهش علائم خستگی مفید باشد.

از سایر فواید نارگیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کاهش وزن
• کنترل میزان قند خون
• سودمندی در رفع یا کاهش تشنگی
• درمان بیماری های گوارشی یا ناراحتی های معده
• تقویت سیستم ایمنی بدن
• کاهش فشار خون (به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه ب و پتاسیم)
• شفافیت پوست


                                          
کد خبر bbcf1c458f0e4819965925b3cec403e6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =