صنایع غذایی> وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت شکر وارداتی به هیچ وجه نباید از شکر تولید داخل کمتر باشد تا زنجیره تولید تا کارخانجات فراوری ضرر نکنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی با اشاره به اینکه وضع ذخایر کشور خیلی خوب است، افزود: سال گذشته در تولید رکورد تاریخی داشتیم و حدود یک میلیون و 400 هزار تن شکر و 4 میلیون و 700 هزار تن چغندر قند برداشت شد که رقم بسیار خوبی بود.

وی گفت: در تولید نیشکر نیز شرایط بسیار خوبی داشتیم بنابراین با توجه به میزان چشمگیر تولید داخل و انباشت شکر در انبارها از سال های گذشته در مذاکرات انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت سفارش جدید برای واردات شکر جلوگیری شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: آنچه که در دو ماه نخست پاییز سال گذشته وارد شد مربوط به ثبت سفارش های سال 92 بود بنابراین 800 هزار تن شکر وارد شد.

حجتی با بیان این که قیمت شکر در بازارهای جهانی  به دلیل این که قیمت این محصول با قیمت نفت ارتباط دارد کاهش یافته است، گفت: برای جلوگیری از واردات شکر از روش تعرفه و دریافت تفاوت قیمت وارداتی با قیمت تولید داخل استفاده می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که قیمت شکر وارداتی به هیچ وجه نباید از شکر تولید داخل کمتر باشد تا زنجیره تولید تا کارخانجات فراوری ضرر نکنند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به صورت دائمی قیمت شکر وارداتی را پایش می کند تا قیمت آن، از قیمت شکر تولید داخل کمتر نباشد.

وی با اشاره به این که هم اکنون وضع بازار شکر خیلی خوب است، گفت: سال گذشته 500 تا 600 تن در بخش شکر تراز منفی داشتیم.

کد خبر c4aee658fa354e3aae85845f34767041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =