کشاورزی> یک مقام مسئول در وزارت جهاد با بیان اینکه امسال حدود یک میلیون تن انار در کشور تولید می‌شود، گفت: میزان تولید میوه‌‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری بیش از ۶ میلیون تن برآورد می‌شود.‌‌‌

ابوالقاسم حسن پور میزان تولید انار را طی سال‌جاری در کشور حدود یک میلیون تن عنوان کرد و اظهارداشت: میزان تولید این میوه نسبت به سال قبل حدود ۴۰ هزار تن افزایش دارد.

مدیرکل دفترمیوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محدودیتی برای صادرات انار از کشور وجود ندارد، گفت: صادرات این میوه به کشور کره جنوبی که از سال ۸۶ تا ۹۳ متوقف شده بود با هماهنگی‌های انجام گرفته، در سال قبل مجددا از سرگرفته شد.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات انار به کشورهای حوزه خلیج فارس انجام می‌شود، افزود: برآورد ما این است مجموع صادرات این محصول و فراورده‌های صادراتی آن، به حدود ۱۰۰ هزار تن برسد.

حسن‌پور درباره میزان کل تولید میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال‌‌جاری نیز گفت: برآورد ما این است که امسال بیش از ۶میلیون تن محصول گرمسیری و نیمه گرمسیری در کشور تولید شود.

وی میزان صادرات محصولات مختلف را نیز متغییر عنوان کرد و گفت: بعنوان مثال صادرات انار حدود ۱۰۰ هزارتن، مرکبات حدود ۱۲۰ هزارتن، انجیر حدود ۲۰ هزارتن و  خرما حدود ۱۶۰ هزارتن است.

منبع:مهر
کد خبر c58090a0259842b0a514b412a64901f6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =