۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
بهروز فروتن - کارآفرین وبنیانگذار صنایع غذایی بهروز

هنگامی که انسان به طبیعت سفر می‏ کند تماشای مناظر سرسبز او را به نشاط می‏ آورد. وقتی انبوهی از گل‏های رنگارنگ و زیبا را در پهنه دشت‏های هموار می‏بیند به وجد می‏آید و دلش می‏ خواهد در آن لحظه زمان بایستد. انسان در مسیر حرکتش به سنگلاخ‏ها، کوه‏ها و مسیرهای پر پیچ و خم می‏رسد و در این موقعیت‏ها بیشترین تصویری که در قاب چشمانش جای می‏ گیرد تصویر صخره‏ های سنگی و ناهموار است. اما دیدن گلی زیبا و کوچک در شکاف تخته سنگی بزرگ، او را به حیرت و گاه حتی به زانو زدن در مقابلش وا می‏دارد و از خود می‏ پرسد چگونه این گل زیبا از دل صخره‏ای سخت و سنگی روییده است؟
بیشتر جوانان ما برای تلاش در زمینه‏های کاری بهانه‏ های بسیاری می‏ آورند، بیشترشان از کمبود امکانات، شرایط نامساعد و … گلایه دارند اما اگر همین جوانان علاقه‏مند به کار، دستِ کم یک‏بار به حکایت چگونگی شروع به کار بسیاری از کارآفرینان کشور گوش دل بسپارند درخواهند یافت که امثال ما در چه شرایط و با چه امکاناتی مصمم شدیم به ایده‏ هایمان جان ببخشیم.
امروزه امکانات خوبی در ایران عزیز وجود دارد و لازم است علاقه‏ مندان به کارآفرینی همت خود را دو‏ چندان نمایند، ترس را از دل بیرون کنند و با پشتوانه علمی، مهارت و تخصص گام ارزشمندی در راه سربلندی میهن عزیزمان بردارند و مانند گل سر برافراشته از میان صخره‏ های سخت به رویشی باشکوه برسند.
ایران شایسته بهترین‏هاست و وظیفه نسل حاضر است که بپاخیزد. اگر به گذشته‏ها برگردیم، می‏بینیم که ما از نسل انسان‏های سختکوشی هستیم که هزاران سال پیش توانستند تابلوهایی از پیکره ‏های سنگی بر دل کوه ‏ها بتراشند. امروز کوه «بیستون» سندی از تمدن آریایی ماست. به هر شهر و دیاری که قدم بگذاریم آثاری را از پیشینیان خود می‏ بینیم که هر یک بسیار ارزشمند و غرورآفرین است. اکنون تمدن جهانی بشر به پیشرفت بالایی دست یافته است پس چرا ما ایرانیان سهمی از آن را در قباله کشور خود نگذاریم؟
*  *  *
کارآفرین در نگاه من به منزله خورشید تابانی در آسمان است، چرا که خورشید با تشعشعات نورانی خود به زمینیان گرما می‏بخشد و یک کارآفرین نیز با خلق موقعیت‏های کاری و شغلی، چه برای خود و چه برای دیگران مایه سود و منفعت است. حضور کارآفرینان در عرصه‏ های مختلف تولید و خدمات نقش زرینی در پیشرفت سریع اقتصادی هر کشور دارد. کارآفرینان چون گنجینه‏ای پر بها، یکی از مهم‌ترین پشتوانه‏ های ملی هر کشور هستند.
زمانی که من صنایع غذایی بهروز را دایر کردم در بدترین شرایط مالی و بدون داشتن سرمایه قابل توجهی راه‏اندازی کردم. در دوره‏ای که اغلب تولیدکنندگان از اوضاع بد اقتصادی شاکی بودند هرگز از نابسامانی اقتصادی نترسیدم، بلکه به‌عنوان نماینده قشری از تولیدکنندگان کشورم حضوری پر رنگ در این صنعت داشتم و فعالیت‏های شرکتم را همچنان ادامه دادم. بسیاری از افراد را می‏دیدم که با کوچک‌ترین ناملایمات اقتصادی یا سیاسی کوله‏ بار خود را بسته و به آن سوی مرزها می‏رفتند و به زعم خود در کشورهای بیگانه ثروت خود را در نهایت امنیت به کار می‏انداختند.اما چه عبث باید بگویم که بدانیم چراغی که به خانه رواست به دیگر جا حرام است.
ایرانمان زمانی آباد می شود که به سرزمینمان بیاندیشیم و بدانیم هر فردی که در هر کجایی تلاش در سرزمین خود داشته هم به خانواده خود هم به خانواده جامعه هم به کشورش خدمت کرده بیاییم خدمتگزار صادق باشیم.
کد خبر c985ba8f7dea4f5fb1b3fff5d7f1aad3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =