۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶
یک متخصص تغذیه درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر و همچنین زمان و روش دادن غذای کمکی به کودکان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر تهرانی - متخصص تغذیه با اشاره به اینکه هنوز در دنیا مکمل و غذایی در تراز شیر مادر تولید نشده است، اظهار داشت‌: شیر خشک در قالب هر نوع برندی، می‌تواند خطر چاقی(Obesity) برای کودکان در سنین بالاتر را در بر داشته باشد.

این متخصص تغذیه در حاشیه تقدیر از 56 مادری که در یکی از بیمارستانها برای تولد فرزند خود از روش زایمان طبیعی استفاده کرده بودند، درباره غذای کمکی به کودکان نیز توضیح داد: غذای کمکی از 6 ماهگی باید به همراه شیر مادر داده شود ولی باید طبق یک برنامه ریزی صحیح و منظم صورت پذیرد.

تهرانی در توضیح بیشتر اینکه چرا کودکان به جای خوردن غذا با آن بازی می‌کنند، عنوان کرد: برای اینکه والدین؛ آن آموزش لازم را با استفاده از رفتارها و عملکرد خود به کودک نمی‌دهند، یعنی قرار نیست والدین با قاشق و بشقاب به دنبال کودک دویده و به او غذا بدهند، بلکه باید یک مکان خانه را مشخص کنند و آن مکان برای کودک همیشه تداعی کننده غذا خوردن باشد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: همچنین غذا خوردن والدین نیز مهم است و باید ساعات غذا خوردن در خانواده با ساعات غذا خوردن کودکی که غذای کمکی مصرف می‌کند هماهنگ شود و کودکان که از سن 6 ماهگی به مصرف غذای کمکی روی می‌آورند تا سن دو سالگی این روند ادامه داشته باشد تا اینکه کودک در نهایت از خوردن شیر مادر گرفته شود.
کد خبر caf786cea67d44049ac383795da9ade6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =