مواد غذایی> رییس سازمان دامپزشکی گفت: وجود باقی‌مانده سرب در گوشت مرغ بسیار کمتر از حد مجاز بوده و نگران‌کننده نیست اما سازمان دامپزشکی برای ارتقای سلامت و کیفیت تولیدات داخلی به دقت همه محصولات و فرآورده‌های خام دامی را رصد می‌کند.

مهدی خلج اظهار کرد: کسانی که ادعا می‌کنند سرب بالاتر از حد مجاز در گوشت مرغ وجود دارد اطلاعات دقیق علمی ندارند و نمی‌توانند عزت و شکوه صنعت طیور کشور را ببینند، چراکه ایران در تولید تخم‌مرغ مقام یازدهم و در تولید گوشت مرغ رتبه ششم را در جهان دارد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت همواره تاکید دارند که وجود رد پای یک آلاینده در محصولات و فرآورده‌های خام دامی به معنای آلوده بودن همه تولید کشور نیست، چرا که در همه دنیا مانند ایران با تلاش کارشناسان سازمان دامپزشکی رد پای آلایندگی‌ها پیدا می‌شود و سپس در جهت سالم‌سازی آن محصول تلاش می‌شود.

رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در رابطه با وجود سرب در تولیدات صنعت طیور باید گفت که در برخی از نمونه‌های گرفته شده سرب وجود دارد اما بسیار کمتر از حداکثر مجاز است.

خلج تاکید کرد: تولید گوشت مرغ در کشور از نظر سلامت و کیفیت تولیدی مطلوب و مورد تایید سازمان دامپزشکی است اما علت وجود سرب در برخی نمونه‌های گوشت مرغ در حال بررسی است که نتایج آن نیز اعلام می‌شود، چرا که با سلامت مردم شوخی نداریم.

برخورد با تولید‌کنندگان متخلف قزل‌آلا

رییس سازمان دامپزشکی گفت: مایکوتوکسین موجود در شیر کمتر از حد مجاز بوده است و درباره یافتن رد پای ماده سرطان‌زا در قزل‌آلا نیز سازمان دامپزشکی اقدامات لازم را انجام داده و با تولید‌کنندگان متخلف برخورد کرده است که در این زمینه همکاری مناسبی از سوی مردم با سازمان دامپزشکی صورت گرفته است.

خلج اعلام کرد: واردات گوشت قرمز همواره روند نزولی در کشور داشته و از سوی دیگر صادرات انواع محصولات و فرآورده‌های دامی نیز طی سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است اما هر محصول و فرآورده خام دامی که به کشور وارد می‌شود از نظر سلامت و کیفیت مورد تایید سازمان دامپزشکی است و هیچ مشکلی ندارد.

منبع:ایسنا
کد خبر cefe09083da54f2fa084e5140cbfedb7

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =