۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کشاورزی> رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق پیگیری تعدادی از نمایندگان مجلس قرار است عملکرد موسسه جهاد نصر در صحن علنی مطرح و بررسی شود.



عباس رجایی افزود: چندی پیش تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار بررسی عملکرد موسسه عمومی غیردولتی جهاد نصر در کمیسیون کشاورزی مجلس شده بودند که این موضوع از دستور کار کمیسیون خارج و به درخواست جدید همین نمایندگان قرار شد در صحن علنی مجلس مطرح و پیگیری شود.

وی اظهار داشت: کمیسیون برنامه ای برای تحقیق و تفحص این موسسه نداشته بلکه برای پاسخ به شبهات نمایندگان می خواست اقدام به بررسی در این خصوص کند.

رئیس کمیسیون مجلس تصریح کرد: آنچه در این کمیسیون از سوی نمایندگان مطرح شد درباره پول هایی است که موسسه جهاد نصر از بودجه های دولتی دریافت می کند و حدود 10 درصد این منابع را در اختیار شرکت های خصوصی که مدیران خود این موسسه سهامداران آنها هستند، قرار می دهد.

وی گفت: لذا مسئله مطرح شده قابل بحث و بررسی است و باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشت اما چون کمیسیون بررسی در این خصوص نداشته نمی تواند در این مسئله ورود پیدا کند و اظهارنظر دقیقی داشته باشد.

به گفته رجایی، طبق قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری نباید هیچیک از اعضای دستگاه های دولتی و موسسات وابسته در مزایده ها و مناقصه ها به عنوان پیمانکار شرکت کنند زیرا انجام چنین اقدامی خلاف قانون است.

وی افزود: البته با مطرح شدن این مسئله در صحن علنی مجلس، مسائل در چارچوب قانونی خود پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، قرار بود با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص عملکرد موسسه جهاد نصر تا دو هفته آینده در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی قرار گیرد که این مسئله عملیاتی نشد و به صحن علنی مجلس کشیده شد.

منبع:ایرنا
کد خبر d33c6aa58c054ce6a2ed45e5e64ba9a2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =