در آیینی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه معرفی شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در آیین تکریم و معارفه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه بخش کشاورزی را از اولویت های اصلی این استان دانست و با اشاره به اینکه بخش اعظم درآمد مردم این شهرستان از راه کشاورزی تأمین می شود، گفت: این شهرستان در بخش کشاورزی نیروی انسانی متخصص زیادی دارد که با توجه به وجود پتانسیل های فراوان باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

جعفر گوهرگانی با بیان اینکه درآمدهای بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه نسبت به ظرفیت های آن در این حوزه بسیار پایین است، علت این امر را زیرساخت های ضعیف این بخش در سطح این شهرستان عنوان کرد و افزود: در صورتی که این میزان اراضی کشاورزی در اختیار استان های دیگر بود درآمدها بیش از پنج برابر بود.

وی اظهار داشت: زیرساخت ها باید به گونه ای فراهم شوند که سرمایه گذاران با آسودگی خاطر در این حوزه فعالیت کنند.

گوهرگانی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم این شهرستان حداقل باید بتواند نیازهای این استان در این بخش را تأمین کند، بیان داشت: سال گذشته تنها حدود ۱۵ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان کهگیلویه خریداری شد در حالی که می توان این میزان را به دو برابر افزایش داد.

وی با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان جهاد کشاورزی کهگیلویه باید همه ملزومات را طی مراحل مختلف کشت در اختیار کشاورزان قرار دهند، یادآور شد: در صورتی که در تمامی مراحل با کشاورزان همگام باشیم در نهایت به آن چیزی که برای کشاورزی شهرستان مطلوب است خواهیم رسید.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه اولویت های متعددی برای بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه تعیین شده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث تأمین آب اراضی دیم این شهرستان، در حال حاضر تأمین آب اراضی دهدشت غربی مهمترین اولویت ما است.

گوهرگانی اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار باغات و اراضی را از دیگر اولویت ها عنوان و بیان کرد: این کار جهت افزایش راندمان محصولات کشاورزی صورت می گیرد و حدود ۸۵ درصد تسهیلات به صورت بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان کهگیلویه را از دیگر برنامه ها نام برد و خاطرنشان کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان نسبت به دیگر نقاط استان بسیار پایین است و امیدواریم بتوانیم طی سال های آینده این ضریب را به میزان قابل قبول برسانیم.

نبود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل بخش کشاورزی کهگیلویه

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نبود صنایع تبدیلی را از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان عنوان و بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه تأکید کرد.

گوهرگانی اضافه کرد: هر ساله سطح وسیعی از مزارع این شهرستان به کشت ذرت دانه ای اختصاص می یابد این در حالی است که حتی یک کارخانه ذرت خشک کنی در این شهرستان وجود ندارد و ذرت تولیدی کشاورزان به شهرستان های مجاور حمل می شود که هزینه زیادی برای آنها به همراه دارد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در این آیین، دولت تدبیر و امید را دولتی فراگیر دانست و گفت: یکی از بنیان های مشروعیت بخش این دولت از نظر هویتی، ساختاری و تاریخی نقش مردم در حماسه سیاسی و اقتصادی برای این پیروزی در تاریخ ایران بود که این نقش را مردم با منش و تفکر بسیجی آفریدند.

کرامت الله کریمی با بیان اینکه اعتدال فلسفه ای مبتنی بر اخلاق است و اخلاق ریشه در فرهنگ دینی ما دارد، افزود: اعتدال یعنی باید این تفکر را داشته باشیم که خروج از انسداد سیاسی و خروج از افراط گرایی را به عنوان یک مکانیزم در دستور کار قرار دهیم.

وی کشاورزی را اساسی ترین زیربنای ساختاری هر جامعه ای عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه از ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای توسعه در امر کشاورزی برخوردار است.

کریمی اراضی حاصلخیز، آب های فراوان، دامپروری غنی، انسان های با درایت و مدیران توانا را از مهمترین پتانسیل های این شهرستان در بخش کشاورزی نام برد و یادآور شد: در صورتی که از این پتانسیل ها به خوبی استفاده شود این شهرستان بالقوه غنی را می توان به یک شهرستان بالفعل غنی تبدیل کرد.

وی مکانیزم های تغییر مدیران این شهرستان را کاردان بودن و توانمندی در مدیریت اجرایی، مشروعیت و مقبولیت از نگاه مردم و فرا مردمی و هماهنگی با دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: انتخاب مدیران بر اساس این مکانیزم ها صورت می گیرد.

در پایان این مراسم از خدمات محمد رازی پور تقدیر و عبدالله قیصری به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی کهگیلویه معرفی شد.

منبع:مهر
کد خبر d6f5def047b04604be01288fabfdb780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =