مواد غذایی> مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، نسبت به دخالت برخی ارگان ها در امر نظارت بر سلامت مواد غذایی در کشور انتقاد کرد.

دکتر بهروز جنت گفت: در تمام دنیا نظارت بر سلامت مواد غذایی بر عهده ارگان های بهداشتی کشورهاست ولی در ایران ارگان های مختلف ورود کرده و حتی برای فرآورده ها ضوابط اجباری می نویسند.

وی با اشاره به این واقعیت که در هیچ جای دنیا ارگان نظارتی در خصوص فرمول فرآورده ها اظهار نظر نمی کند و صرفا به بیان بایدها و نبایدها اکتفا ی نماید، افزود: در این صورت تولید کننده اجازه می یابد بر اساس بازار هدف خود از مواد مجاز و فرمول مجاز با ترکیب دلخواه استفاده کند.

جنت درباره صنعت جعل و تقلب نیز گفت: در این حوزه با بهره مندی از هوش های سیاه آن چنان گردش مالی ایجاد شده که بالاتر از قاچاق اسلحه، انسان، اعضای بدن انسان و حتی موادمخدر، بزرگترین بازار سیاه، پنهان و... را، از آن خود کرده است.

وی با انتقاد از کسانی که با سیاه نمایی یا افراط در نقد اعتماد جامعه را از ارگان های نظارتی سلب می کنند، تاکید کرد: برای قدرتمند ظاهر شدن این ارگان ها در این جنگ های تمام عیاری که با متقلبان دارند باید آنها را ضمن مجهز کردن به تکنولوژی روز تشویق کرد و نه اینکه با ایجاد شائبه در عملکردشان آنها را سست نمود.

جنت تصریح کرد: ما نقد را به عنوان محرک ارتقای سیستم با جان و دل می پذیریم و از آن استقبال می کنیم اما اگر نقد به سیاه نمایی کشیده شود و بر اعتماد مردم نسبت به ارگان نظارتی خدشه وارد شد آیا جایگزینی برای آنها داریم.

مدیر کل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع صرفا به نظارت برفرآورده های غذایی مربوط نمی شود و از پلیس گرفته تا شهرداری و تعزیرات را در بر می گیرد.

منبع:مهر
کد خبر d702befe4c8940e182dd5cdfa3f9049b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =