مژگان ستار - در راستای ترویج مصرف میگو، حدود هفت‌هزار تن از این محصول برای عرضه در تمامی فروشگاه‌های ثابت و سیار کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات،  در گفتگو با ایانا با اعلام این خبر گفت: در این زمینه هماهنگی‌هایی با اتحادیه تولیدکنندگان آبزیان انجام شده تا از این پس شاهد عرضه مستقیم و گسترده محصول میگو در بازارهای داخلی باشیم.

عیسی گلشاهی افزود: در راستای ترویج مصرف میگو، مقرر شد تا جایگاه‌هایی در سطح شهر از قبیل تعاونی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات به‌صورت مرتب توسط واحدهای سیاری که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور هستند، برای عرضه میگو فعال‌تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: امکان ذخیره‌سازی در تناژ بالا در برخی از فروشگاه‌ها وجود ندارد، اما واحدهای سیار میگو که مجهز به ماشین‌های سردخانه‌دار است، می‌تواند با استقرار در مراکز خواسته‌شده، این محصول را به‌صورت دائمی تا روزهای پایانی سال در دسترس مردم قرار دهد.

گلشاهی ادامه داد: این تجربه در سال 91 نیز وجود داشت و نشان داد که بازارهای داخلی پتانسیل خوبی برای عرضه محصول میگو دارند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان تولید میگو مناسب نبود، اما امسال تولید به اندازه‌ای است که می‌توان در صورت تقاضا، پنج تا هفت‌هزار تن از این محصول را راهی بازارهای داخلی کرد.


عرضه میگو با قیمت 25 هزار تومان در مراکز خاص

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات یادآور شد: امسال بر اساس برآوردهای انجام‌شده، 20 هزار تن میگو در کشور تولید شده است که 13 هزار تن آن برای مصارف صادراتی و مابقی آن برای بازار داخلی در نظر گرفته شده است.

گلشاهی تأکید کرد: فروشگاه‌هایی که عرضه مستقیم میگو را دارند، این محصول را 15 تا 20 درصد زیر قیمت فروش عرضه می‌کنند.

وی اظهار داشت: اگر قیمت متوسط هر کیلوگرم میگو در بازارهای سطح شهر که البته بستگی به اندازه آن ها دارد، بین 29 هزار تومان تا 45 هزار تومان باشد، عرضه مستقیم میگو با 20 درصد زیر قیمت موجود به مردم عرضه می‌شود.

گلشاهی همچنین گفت: برای محصول میگو ذخیره اختصاصی در کشور وجود دارد و بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با اتحادیه صیادی هرمزگان مقرر است که در صورت تقاضا، ماهی‌های جنوب نیز در استان‌هایی که تقاضا برای آنها وجود دارند، به سرعت حمل شود تا خلائی در بازار به‌وجود نیاید.

وی در پایان افزود: عرضه مستقیم داخلی میگو در تمامی فروشگاه‌های عرضه محصولات پروتئینی و مراکزی که تا ایام عید در کشور برپا می‌شود، با قیمت مناسب وجود خواهد داشت.
کد خبر d85d3b7aa99a48c2a3d342f77d625141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =