کشاورزی>اقتصادغذا-رئیس جمهور از عدم اطلاع رسانی به موقع و دقیق و  پنهان کردن آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان گلایه‌مند است و به عقیده وی اگر آنفلوآنزا می‌آید و مشکلاتی را برای طیور ایجاد می‌کند، همان‌ لحظه اول مردم باید مطلع شوند.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، طی سال‌های اخیر همواره شاهد بوده‌ایم که مسوولان وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بیماری ها، گرانی ها، کمبودها و مشکلات بخش کشاورزی یا سکوت کرده و یا از اطلاع رسانی به موقع و دقیق امتناع کرده اند که در همین راستا می توان به انفعال و پاسخ دیرهنگام مسوولان وزارت جهاد کشاورزی  و سازمان دامپزشکی در خصوص آنفلوانزای پرندگان و گرانی تخم مرغ اشاره کرد.
به عقیده بسیاری از کارشناسان عدم اطلاع رسانی درست و به موقع منجر به بروز شایعات و ایجاد بحران در کشور می شود و متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی با شیوه نادرست اطلاع رسانی طی سالهای گذشته بازار موادغذایی و محصولات کشاورزی را به چالش کشیده است.
همچنین برخی از فعالان عرصه رسانه نیز معتقدند که ضعف نظام اطلاع رسانی در بخش کشاورزی یکی از عوامل مهم رای پایین و تامل برانگیر محمود حجتی در جلسه رای اعتماد وزرای دولت دوازدهم بود که باعث سست شدن اعتماد و اقبال مردم و بخش خصوصی به این وزارتخانه و وزیر آن در دولت دوازدهم شد.
این اعتراضات و نابسامانی که بارها و بارها از سوی اهالی رسانه مطرح شده متاسفانه با واکنش منفی وزارت جهاد کشاورزی مواجه شده است. واکنشی که اگر به جای تخریب  و بستن دهان منتقدان به سمت اصلاح روش و ایجاد ساختار مناسب اطلاع رسانی و شنیدن صدای مخالف منجر می شد این روزها صدای رییس جمهور را نیز در نمی آورد که از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در اطلاع رسانی به صراحت انتقاد کند.

کد خبر d95627ca682b495eb64bb15cee73aee9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =