روسیه برای تأمین بازار خود، سالانه 185 هزار تن انواع میگو وارد می‌کند که با فراهم شدن مجوز صادرات میگو به این کشور، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده حدود 10 هزار تن میگوی پرورشی ایران به روسیه صادر شود.


مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان ایران با اعلام این خبر گفت: بر اساس پیگیری‌های که برای صادرات آبزیان به روسیه صورت گرفت، سرانجام بعد از پنج سال، معافیت قرنطینه دامی روسیه برداشته و مجور صادرات انواع آبزیان ایران به این کشور صادر شد.

ارسلان قاسمی افزود: تولید و پرورش میگو در کشور با هدف صادرات انجام می‌شود، به‌طوری که سالانه 95 درصد میگوی پرورشی کشور، صادر شده و به بازار داخلی نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور با تعامل بخش دولتی به‌دنبال برداشتن موانع صادراتی و گسترش بازارهای صادراتی به‌ویژه در روسیه هستیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان ایران ادامه داد: برای آغاز صادرات گسترده آبزیان به روسیه نیاز به زمان بیشتری داریم تا با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم این محصولات مطابق خواست این کشور تولید و عرضه شود.

قاسمی تصریح کرد: این کشور بازار بزرگی برای صادرات محصولات آبزی‌پروری ما به حساب می‌آید، به طوری که انواع ماهی، میگو، کنسرو ماهی و کنسرو تن قابلیت صادرات به کشور را دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری پیش‌بینی تولید 15 هزار تن میگوی پروشی را داریم، یادآور شد: در صورتی که کل میگوی تولیدی کشور صادر شود، پاسخگوی بازار گسترده روسیه با واردات سالانه 185 هزار تن میگو نیست.

قاسمی تأکید کرد: با توجه به بازار مناسبی که برای صادرات آبزیان به روسیه وجود دارد، افزایش سطح زیر کشت میگو در دستور کار تعاونی‌های تولید قرار گرفته است.

وی پپیش‌بینی کرد که در سال آینده حدود 10 هزار تن میگوی پرورشی کشور به روسیه صادر شود.

منبع:ایانا
کد خبر e104d91b7b7c494388402417a74df012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =