مواد غذایی> درحالی‌که مسئولان دولتی از تولید ۲۲ هزار تن میگو در سال ۹۳ خبر می‌دهند، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی آبزیان گفت: میزان تولید میگوی سال ۹۳، بیش از ۱۶ تا ۱۷ هزارتن نبوده است.

ارسلان قاسمی در مورد تولید حدود ۳۰ هزارتن میگو در سال‌جاری گفت: بنده چندان به این مساله خوشبین نیستم، ضمن اینکه وقتی آمار تولید ۲۲ هزار تن میگو در سال ۹۳ ارایه شد با آن موافق نبودم.

وی اضافه کرد: به اعتقاد بنده، میزان تولید میگوی سال گذشته بیش از ۱۶تا  ۱۷ هزارتن نبوده و پیش بینی ما این است که این عدد برای سال‌جاری به عدد ۲۰ تا ۲۲ هزارتن برسیم. همچنین آمار ارایه شده مربوط به تولید میگوی پرورشی است.

پیش از این رئیس سازمان شیلات کشور از تولید بیش از ۲۲ هزار تن در سال ۹۳ خبر داده و اعلام کرده بود: پیش بینی می‌شود تولید این آبزی نزدیک به ۸ هزار تن افزایش یابد و به حدود ۳۰ هزارتن برسد.

قاسمی با بیان اینکه تفاهم لوزان امیدهایی را در اقتصاد به وجود آورده است، گفت: باید دو سناریوی متفاوت را برای این موضوع در نظر گرفت؛ نخست آنکه این بحث تبدیل به یک توافق‌نامه جامع و اجرا می‌شود که باید برای آن شرایط اقتصادی برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

وی ادامه داد:  ممکن هم است به هر دلیلی از جمله زیاده‌خواهی طرف مقابل این بحث به سرانجامی نرسد که در آن شرایط هم ما باید به شکل دیگری آماده تولید باشیم، بنابراین نیازمند دو راه‌حل متفاوت هستیم، چراکه باید در هر شرایطی تولید کنیم.

قاسمی با بیان اینکه باید قدم در راه تامین امنیت غذایی مردم گذاشت، گفت: نمی‌‌توان در هیچ شرایطی دست روی دست گذاشت، باید برنامه‌ریزی و تولید کرد؛ کمااینکه طی تمام این سال‌ها و با وجود همه فشارهایی که وجود داشت،این تولیدکنندگان بودند که تولید را انجام‌ دادند.

منبع:مهر
کد خبر 994ecbf62df642a8bc2658a51d6e7d64

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =