کشاورزی> با آغاز سال زراعی 95 - 94، نیاز کودی بخش کشاورزی که بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی حدود پنج میلیون تن است، توسط شرکت خدمات حمایتی تأمین و در حال توزیع در استان‌ها است.



مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اعلام این خبر گفت: امسال نیاز کودی اعلام‌شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای بهره‌برداران این بخش پنج میلیون تن است که با درصدی افزایش مشابه سال گذشته است.

علیرضا ولی افزود: سال زراعی 95 - 94 را در حالی آغاز می‌کنیم که قرار نیست قیمت نهاده‌ها به‌ویژه کودهای شیمیایی افزایش داشته باشد.

26 نوع کود آماده توزیع در سال زراعی 95 - 94

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، کودهای مصرفی کشاورزان که شامل دو دسته کودهای پایه و غیر از آن می‌شود، امسال در هفت گروه کودی و شامل 26 نوع کود آماده شده است.

ولی ادامه داد: در سال گذشته کودهای تأمین‌شده در بخش فسفاته برای کشاورزان 400 هزار تن و در بخش کود ازته نیز 400 هزار تن بود.

وی تصریح کرد: کود پتاسه تأمین‌شده برای بهره‌برداران بخش کشاورزی 200 هزار تن بوده است که امسال میزان کود پتاسه مورد نیاز بخش کشاورزی 450 هزار تن تاکنون آماده و تحویل کارگزاری‌های استانی شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یادآور شد: کود ازته مورد نیاز بخش کشاورزی در کارگزاری‌های استانی به مقدار 110 هزار تن نیز تأمین و ذخیره‌سازی شده است.

ولی تأکید کرد: به هر میزان که کود پتاسه مورد نیاز باشد نیز برنامه‌ریزی برای تأمین و ذخیره‌سازی آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: سایر کودهای غیریارانه‌ای به هر میزان که تولیدکنندگان نیاز داشته باشند نیز در سیستم توزیع موجود است.

ولی در پایان گفت: کشاورزان در سال زراعی جدید هیچ دغدغه‌ای نخواهند داشت، زیرا نه کمبودی وجود دارد و نه قرار است تغییر قیمتی در کودهای شیمیایی وجود داشته باشد.

گفتنی است، بر اساس برنامه‌ای که در راستای افزایش کیفیت کودهای شیمیایی در دستور کار مؤسسه تحقیقات خاک و آب و شرکت خدمات حمایتی قرار دارد، قرار است کود باکیفیت ازته و سایر کودها توسط تولیدکنندگان داخلی تحویل شود که بدین‌ترتیب با افزایش تولیدات داخل، از میزان واردات هرساله کاسته خواهد شد.

منبع:ایانا
کد خبر e237b398de294de2a2a3a050342757e3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =