مجتمع کشت، صنعت و دامپروري صبا پگاه لرستان به عنوان بزرگترین دامپروی شیری غرب کشور  باحضور محمد شريعتمداري وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي درشهرستان الیگودرز استان لرستان افتتاح و رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا (فودپرس)  مجتمع کشت، صنعت و دامپروري صبا پگاه لرستان  در زميني به وسعت 41 هکتار با ظرفيت دو هزار رأس دام مولد و  پنج هزار  راس کل گله و با هدف توليد شيرسالانه25 هزارتن  در سال و توليد 350 تن گوشت قرمز در سال احداث شده است.
 با بهره برداري از اين واحد کشت و صنعت براي  105 نفر به طور مستقيم  و  بیش از700  نفر  غير مستقيم شغل ايجاد شده است.
هزينه‌هاي سرمايه‌گذاري براي اين پروژه 420 ميليارد ريال و کل علوفه مورد نياز نيز 80 هزار تن در سال است. عمليات ساخت  پروژه که  از زير مجموعه هاي شرکت صنايع شير ايران (پگاه)  است،  سال ١٣٩٥به طور جدي آغاز شده بود.

قدردانی از حمایتهای صندوق بازنشستگی
دکتر سيد ابراهيم حسيني مدير عامل شرکت صنايع شير ايران (پگاه) در حاشیه مراسم افتتاح این مجتمع در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایتها و پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشور در اجرای این پروژه گفت: سرمایه گذاری گذاری آتیه صبا 51 درصد، شرکت صنایع شیر ایرن 48 درصد و شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه همدان یک درصد سهام مجتمع کشت، صنعت و دامپروري صبا پگاه لرستان را در اختیار دارند و جا دارد از حمایتها و همراهی مدیریت صندوق بازنشستگی کشور در بهبود و تسریع اجرای این پروژه قدردانی کرد.
وی گفت: این طرح در راستای سیاستهای شرکت مبنی تامین حداقل 30 درصد از شیرخام مور نیاز مجموعه پگاه  از طریق دامپروری های متعلق به گروه صنایع شیر ایران و به منظور افزایش کیفیت شیر و ارائه محصول با کیفیت تر می باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: شهرستان الیگودرز یکی از قطبهای دامپروری کشور در طرح آمایش سرزمینی است و امیدواریم با اتمام مطالعات انجام شده بتوانیم پروژه دامپروری 5000راسی را اجرایی کنیم تا مشکل کمبود شیرخام در مجموعه پگاه  تا حد زیادی برطرف شود.
وی پگاه لرستان را یکی از شرکتهای  رو به رشد در کشور دانست و گفت: سه طرح راه اندازی تولید کره حیوانی، مدرن کردن و اتوماسیون خطوط وتولید آب بسته بندی و نوشیدنی های گازدار از طرح های اولویت دار پگاه لرستان در سال آینده است.
مدير عامل شرکت صنايع شير ايران (پگاه)  افزایش صادرت را یکی از سیاستهای کلان شرکت صنایع شیر ایران اعلام و تصریح کرد: در سال 97 حدود 90 میلیون دلار انواع محصولات توسط صنایع شیرایران صادر شده که در نظر است این رقم در سال آینده به 300 میلیون دلار افزایش یابد.

کد خبر e54a9b7b3f4c43e58ea71f72336297b8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =