دبیرکل خانه کشاورز اظهار کرد: در صورت بهبود روابط با آمریکا، می‌توان در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی که آمریکایی‌ها در آن پیشرفته هستند، همکاری‌هایی را با آنها آغاز کرد و از تکنولوژی آنها بهره‌مند شد.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، در پاسخ به این پرسش که "آیا ایران در صورت بهبود روابط دیپلماتیک با آمریکا و لغو تحریم‌ها در حوزه کشاورزی با آمریکا همکاری خواهد کرد؟" پاسخ داد: چرا که نه؟ ما پیش‌تر نیز در بسیاری از زمینه‌ها با آمریکا همکاری داشته‌ایم، چرا در زمینه کشاورزی همکاری نداشته باشیم؟

دبیرکل خانه کشاورز افزود: ما در حوزه‌های مختلف کشاورزی مانند زراعت و باغبانی، ژنتیک و پاراژنتیک، دامداری، جنگل‌کاری، آب و خاک و ماشین‌آلات می‌توانیم با آمریکا همکاری کنیم.

وی درباره اینکه آیا خانه کشاورز نیز برنامه دارد که در زمینه کشاورزی با بخش‌هایی از آمریکا همکاری کند، توضیح داد: اگر از ما خواسته شود، ما می‌توانیم همکاری‌هایی را آغاز کنیم ولی تاکنون کسی از ما نخواسته است. اگر روابط ما با آمریکا بهبود بیابد، می‌شود همکاری‌هایی را آغاز کرد. البته اکنون در تولید خشکبار و پسته هم در زمینه تحقیقات آن با یکی از دانشگاه‌های آمریکا همکاری داریم. آنها امکانات فراوانی از نظر فنی و تکنولوژی دارند که ما از آن بی‌بهره‌ایم. مثلاً آنها در زمینه سیستم‌های آبیاری تحت فشار، در دنیا پیش‌رو هستند و امیدوارم روزی برسد که بتوانیم از پیشرفت‌های علمی‌ آنها بهره بگیریم.
کد خبر eb3322425c5f40018816a271798936aa

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =