مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت 21 میلیارد تومان از یارانه شیر بهار امسال به دامداران و رعایت الزامات بهداشتی سختگیرانه برای صادرات مواد پروتئینی خبر دادند.

حسن رکنی در حاشیه اولین همایش و نمایشگاه خوراک دام، طیور و‌ آبزیان اظهار کرد: از یارانه 225 میلیارد تومانی شیر خام که برای بهار امسال اختصاص یافته بود 50 درصد آن را به حساب استان ها واریز کردیم و تاکنون 21 میلیارد تومان به حساب دامداران واریز شده است که می‌تواند به نقدینگی دامداران و افزایش انگیزه آن ها برای ادامه تولید کمک کند.

وی افزود:‌ نهاده‌های تولید عامل اصلی توسعه پایدار دام و طیور هستند که فاکتورهای بسیاری مانند ژنتیک، عوامل محیطی و خوراک در آن اثرگذارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: 67 درصد هزینه‌های تولید مربوط به خوراک دام و طیور است که سالانه برای تولید دو میلیون تن گوشت مرغ، یک میلیون تخم مرغ و 800 هزار تن گوشت قرمز به حدود هشت میلیون تن خوراک دام و طیور نیازمندیم.

رکنی گفت: اگر بتوانیم حداکثر ضریب تبدیل غذایی به یک به 10 بهبود دهیم می توانیم جیره غذایی را تنظیم کنیم و در فرآیند افزایش تولید گامی موثر برداریم.

همچنین مهدی خلج، رییس سازمان دامپزشکی در این همایش برای رعایت الزامات بهداشتی سختگیرانه برای صادرات مواد پروتئینی اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار کرد: روسیه یکی از بازارهای بزرگ در منطقه به شمار می‌رود که با توجه به اتحادیه گمرکی که به همراه کشورهایی مانند بلاروس و قزاقستان تشکیل داده است، جزو بازارهای مهم برای محصولات کشاورزی ایران به شمار می رود و ایران آمادگی آن را دارد تا همه الزامات بهداشتی و سختگیرانه کشورهای مختلف را برای افزایش توسعه صادرات محصولات کشاورزی رعایت کند.

به گفته خلج در حال حاضر بالغ بر 430 کارخانه تولید خوراک دام و بیش از 330 کارخانه تولید مکمل در کشور زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کنند و دولت طی سال های گذشته تلاش مضاعفی برای تشویق تولیدکنندگان و فعالان صنعت دام و طیور برای افزایش تولید و توجه بیشتر به صادرات انجام داده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این‌که عمده نیاز کشور به خوراک دام و طیور وارداتی است، گفت:‌ سازمان دامپزشکی همواره در تلاش است با تشویق سرمایه‌گذاران، بسترهای لازم برای تولید مواد اولیه‌ وارداتی در داخل را افزایش دهد.

منبع:ایسنا
کد خبر eb81c1402be945bf9db72b9123b0e1ee

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =