رییس سازمان شیلات از صادرات نخستین محموله 30 تنی میگو به روسیه خبر داد و گفت: اگر چانه‌زنی تجار ایرانی و روسی سر قیمت تمام شود و به توافق برسند می‌توانیم 5000 تن میگو و 20 هزار تن قزل‌آلا به روسیه صادر کنیم.
حسن صالحی - معاون وزیر جهاد کشاورزی -اظهار کرد: هفته گذشته بالاخره نخستین محموله ایرانی به روسیه که شامل 30 تن میگو بود، به روسیه صادر شد که پیش‌بینی می‌شود در صورت پایان مذاکرات و چانه‌زنی تجار دو طرف سر قیمت تا پایان امسال حدود 5000 تن میگو به روسیه صادر شود چراکه چنین تقاضایی در بازار روسیه برای میگوی ایرانی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و این‌که با مقامات روسی به توافق لازم برای صادرات انواع آبزیان رسیدیم و این‌که همه مسائل بهداشتی نیز حل شده است، اگر مسائل مالی و چانه‌زنی تجار دو طرف سر قیمت به نتیجه برسد، می‌توانیم حدود 20 هزار تن قزل‌آلا نیز به روسیه صادر کنیم.

رییس سازمان شیلات ایران ادامه داد: صادرات قزل‌آلا از نظر مدت زمانی با میگو متفاوت است؛ به گونه‌ای که محدودیت زمانی صادرات قزل‌آلا ممکن است تا شب عید ادامه داشته باشد، اما صادرات میگو را به دلیل وضعیت توریستی و گردشگری روسیه می‌توانیم حتی پس از ایام نوروز سال آینده نیز ادامه دهیم.

منبع:ایسنا
کد خبر effad65a519a4bbeb14cb483e80484c5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =