۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
دولت آمریکا به کشاورزان آمریکای لاتین برای مبارزه با یک آفت ویرانگر که نابودی مزارع قهوه و افزایش قیمت این محصول را به دنبال داشته است، کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فونگوسی به نام زنگ قهوه بیش از یک میلیارد دلار خسارت به مزارع قهوه در آمریکای لاتین وارد کرده است.

این فونگوس مخصوصا برای قهوه عربیکا که دانه آن در مرغوب‌ترین قهوه‌ها استفاده می‌شود، مهلک بوده و تاکنون موجب افزایش قیمت برخی از این قهوه‌ها در آمریکا شده است.

به همین منظور راج شاه، مدیر سازمان توسعه بین المللی آمریکا قرار است همکاری پنج میلیون دلاری با مرکز تحقیقات قهوه جهان دانشگاه ای اند ام تگزاس برای ریشه کنی این فونگوس را اعلام کند.

اما دولت آمریکا این کار را تنها برای حمایت از محصولات قهوه مرغوب مورد علاقه مردم این کشور انجام نمی‌دهد. نگرانی اصلی آمریکا در مورد امنیت اقتصادی مزارع کوچک در منطقه است. اگر این کشاورزان کارشان را از دست بدهند، گرسنگی و فقر در منطقه افزایش خواهد بود و موجب افزایش خشونت و قاچاق مواد مخدر می‌شود.

طبق برآوردها، تولید قهوه ممکن است بین 15 تا 40 درصد در نقاط مختلف آمریکای لاتین در چند سال آینده کاهش پیدا کند که به معنی از بین رفتن 500 هزار شغل خواهد بود. اگرچه بعضی از کشورهای آمریکای لاتین فونگوس را تحت کنترل قرار داده اند اما در کشورهای فقیرتر این مشکل به این زودی‌ها برطرف نخواهد شد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، گواتمالا، السالوادور، هندوراس، پاناما و کاستاریکا خسارت سنگینی از هجوم این آفت متحمل شده اند.
کد خبر آمریکا به جنگ آفت قهوه می‌رود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =