رییس اتحادیه گاوداران صنعتی استان تهران، گفت: بخشی از الباقی یارانه 300 میلیارد تومانی شیر که دوم سوم آن قبلا پرداخت شده بود، تأمین اعتبار شده و بزودی به حساب کارخانه‌داران واریز می‌شود، ولی این اعتبار از مبلغ مورد نیاز کمتر است.


ناصر مقدسی رییس اتحادیه گاوداران صنعتی استان تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا دامداران بالاخره موفق به دریافت الباقی یارانه 300 میلیارد تومانی سال 92 شده‌اند یا خیر، گفت: هنوز دامداران منتظر دریافت یارانه شیر 4 ماه آخر سال 92 هستند و تا به امروز الباقی یارانه 300 میلیارد تومانی شیر را دریافت نکرده‌اند.

* به زودی الباقی یارانه 300 میلیارد تومانی به حساب کارخانه‌داران واریز می‌شود

وی افزود: طبق اطلاعات رسیده از مسئولان وزارت صنعت و معدن بخشی از الباقی یارانه 300 میلیارد تومانی شیر که حدود دو سوم آن قبلا پرداخت شده بود تأمین اعتبار شده است و این مبالغ به حساب صنعت و معدن استان‌ها واریز شده و بزودی به حساب کارخانه‌داران واریز می‌شود.

رییس اتحادیه گاوداران صنعتی استان تهران بیان داشت: اما مسئولان وزارت صنعت و معدن اعتبار موجود را برای پرداخت ناکافی می‌دانند، به عنوان مثال از 31 میلیارد تومان اعتبار لازم برای پرداخت یارانه شیر به دامداران تهران حدود 21 میلیارد تومان تأمین شده و همچنین از حدود 20 میلیارد تومان اعتبار لازم برای پرداخت یارانه شیر به دامداران استان مازندران فقط 14 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است.

* باقی‌مانده یارانه 300 میلیارد تومانی شیر هنوز پرداخت نشده است

علی اصغر اخلاقی عضو هیات مدیره تعاونی گاوداران صنعتی استان خراسان در مورد الباقی یارانه 300 میلیارد تومانی شیر گفت: هنوز دامداران موفق به دریافت یارانه شیر 4 ماه آخر سال 92 نشده‌اند.

وی افزود: از یارانه 300 میلیارد تومانی شیر 4 ماه پایانی سال 92 دامداران حدود 69 درصد را دریافت کرده‌اند ولی 31 درصد آن هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش فارس دولت در اواخر سال 92 برای حمایت از دامداران و به ازای هر کیلوگرم شیر خام تولیدی 190 تومان و بطور کلی 300 میلیارد تومان یارانه تخصیص داد که با گذشت چندین ماه از آن تاریخ هنوز بیش از 100 میلیارد تومان از یارانه به دامداران اختصاص نیافته است.

این در حالی است که در چند ماه گذشته مسئولان مربوطه، از تأمین اعتباروجه مورد نیاز برای پرداخت یارانه به دامداران  خبر داده‌اند و حتی برخی تاریخ واریز آن را به حساب کارخانه‌داران تعیین کرده‌اند.
کد خبر اعتبار باقی‌مانده برای پرداخت بقیه 300 میلیارد تومانی یارانه شیر اندک است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =