عصر امروز، انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان جنگل‌ها، و منابع طبیعی در کمیسیون کشاورزی مجلس انجام می‌شود.

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: امروز بعدازظهر کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی چگونگی ادغام سازمان‌های محیط زیست و جنگل‌ها در کمیسیون کشاورزی مجلس انتخاب خواهند شد.

ناصر صالحی‌نسب افزود: در همه دنیا، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی به‌علت موازی بودن فعالیت‌ها در یک ارگان انجام وظیفه می‌کنند، اما در ایران سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی زیرمجموعه یک وزارتخانه و سازمان محیط زیست به‌عنوان یک سازمان مستقل فعالیت می‌کنند و هیچ‌کدام نتوانسته‌اند اثر مثبتی در حوزه تخصصی خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی کشورها حتی یک کمیسیون ویژه در مجلس و سنا به بررسی وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی می‌پردازد که نشان‌دهنده اهمیت این دو مقوله در سلامت جامعه است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام سازمان محیط زیست با سازمان جنگل‌ها که زیرمجموعه یک وزارتخانه‌اند، وظایف حاکمیتی این سازمان را تهدید نمی‌کند، ادامه داد: سازمان محیط زیست در زمان حاضر یکی از سازمان‌های پیش‌پاافتاده در کنار مجموعه دولت است که محدود در مسائل تشریفاتی و یا جنجال‌های سیاسی ورود پیدا می‌کند و در حوزه حفاظت از محیط زیست، اقدام مؤثری در کارنامه ندارد.

صالحی‌نسب تصریح کرد: سازمان محیط زیست هرچند زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، اما به‌عنوان یکی از سازمان‌های پویای زیر نظر رئیس قوه مجریه محسوب نشده و به‌رغم داشتن امکانات، پرسنل کافی، اثرگذاری قابل توجهی در این حوزه نداشته است.

وی یادآور شد: ادغام این دو سازمان در قالب یک سازمان می‌تواند مطالبات فعالان محیط زیست و دوستداران منابع طبیعی را از یک سازمان واحد وارد حوزه چالشی و پاسخگویی کند و به پاس‌کاری مداوم این دو نهاد خاتمه می‌دهد.

کد خبر انتخاب اعضای کمیسیون ویژه ادغام سازمان‌های جنگل‌ها و محیط زیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =