وزارت کشاورزی آمریکا ایران را دهمین وارد کننده بزرگ شکر در جهان معرفی و اعلام کرد ایران در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۵ میلیون تن شکر وارد کرد که معادل ۳ درصد کل تجارت جهانی شکر بوده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی از آمار تجارت جهانی شکر حجم تجارت شکر جهان در سال 2013 را 50.48 میلیون تن اعلام کرد.

بر اساس این گزارش ایران دهمین واردکننده بزرگ شکر در جهان شناخته شده است. ایران در سال میلادی گذشته 1.505 میلیون تن شکر وارد کرد. این رقم معادل 3 درصد کل واردات شکر در جهان بوده است.

وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی کرده است واردات شکر ایران در سال 2014 با رشد 3 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شود و به 1.55 میلیون تن برسد.

این گزارش چین را بزرگترین واردکننده شکر در جهان معرفی کرده است. چین در سال 2013 بالغ بر 3.9 میلین تن شکر وارد کرد. اندونزی با 3.7 میلیون تن و اتحادیه اروپا با 3.5 میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

برزیل با صادرات 26 میلیون تنی بزرگترین صادرکننده شکر جهان در سال 2013 بوده است. تایلند با صادرات 7.5 میلیون تنی و استرالیا با صادرات 3.1 میلیون تنی به ترتیب در رتبه های بعدی از این نظر قرار گرفته اند.
کد خبر ایران دهمین وارد کننده بزرگ شکر در جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =