همزمان با برداشت سویای استان گلستان، آمادگی لازم برای ورود این محصول خرید تضمینی شده به بورس وجود دارد.

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بورس کالا همزمان با آغاز برداشت سویا در کشور و به‌ویژه در استان گلستان آماده پذیرش این محصول است.

علی پناهی افزود: سویا از محصولاتی است که به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که 30 اردیبهشت‌ماه شاهد نخستین برداشت این محصول از استان گلستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که هنوز قیمت مابه‌التفاوت خرید و قیمت تضمینی مشخص نشده است، اما جلسات مکرری تاکنون درباره نحوه ورود این محصولات به بورس کالا برگزار شده است.

پناهی ادامه داد: در راستای راه‌اندازی قراردادهای آینده بخش کشاورزی و گسترش منطقه‌ای تالارهای نمایندگی بورس کالا در کشور، هفته آینده شاهد راه‌اندازی نمایندگی قرارداد آتی زیره سبز در مشهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تالار نمایندگی کارگزاری بورس کالای ایران در مشهد، هفته آینده افتتاح خواهد شد تا از این پس خرید زیره سبز توسط این نمایندگی انجام شود.

تدبیری برای ورود محصولات وارداتی به بورس اتخاذ شود

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا یادآور شد: معامله‌گران می‌توانند به مراکز موجود در شهرستان‌ها مراجعه کنند و قراردادهای خود را برای این محصول منعقد کنند.

پناهی تأکید کرد: در راستای اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی در بورس کالا، تحولات چشمگیری در حال انجام است که امید می‌رود هرچه سریع‌تر راهی برای ورود محصولات وارداتی نیز در این بخش اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: خریدهای تضمینی انجام‌شده توسط سازمان تعاون روستایی کشور امکان ورود به تالارهای بورس را دارد و در این راستا، تمامی موارد لازم لحاظ شده است.

پناهی همچنین گفت: با اجرایی شدن طرح انتزاع، به‌دنبال آن هستیم تا برای ورود محصولات وارداتی با وزارت جهادکشاورزی جلسات مشترکی برگزار کنیم تا این محصولات نیز از طریق بورس شفاف‌سازی قیمت شود.

وی درباره وضعیت نخود کرمانشاه نیز افزود: بورس آمادگی دارد که به هر مقدار از محصول کشاورزان که روی دستشان باقی مانده است، در این بازار جایگاه ویژه‌ای باز کند، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقدار زیادی از محصول نخود، توسط تولیدکنندگان به فروش رفته است.
کد خبر بورس کالا آماده ورود نخستین محصول خرید تضمینی شده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =