به‌زودی قراردادهای آتی زعفران و کنجاله سویا در بورس راه‌اندازی می‌شود که برای پوشش ریسک، کمک شایانی است.

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در راستای تنوع‌بخشی به قراردادهای بخش کشاورزی، به‌زودی قرارداد آتی زعفران و کنجاله سویا نهایی می‌شود.

علی پناهی افزود: قراردادهای آتی، پوشش ریسک را کم می‌کند و در این راستا استفاده‌کنندگان از محصولات می‌توانند با خیالی راحت‌تر و به دور از نوسانات قیمتی، محصول خود را معامله کنند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت در قراردادهای آتی متناسب با قیمت روز محاسبه خواهد شد و برای خریدار و فروشنده اطمینان خاطر ایجاد می‌شود.

پناهی ادامه داد: افرادی در بازار قرارداد آتی وجود دارند که ضرر و زیان دو طرف را کاهش می‌دهند.

وی تصریح کرد: کنجاله در آینده‌ای نزدیک به‌صورت آتی معامله خواهد شد و برای محصول زعفران نیز پذیرش در سال آینده امکان‌پذیر است.

پناهی یادآور شد: اقدامات عملیاتی برای پذیرش زعفران در بورس تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

خانه زعفران به فکر بازار این محصول باشد

سرپرست معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس درباره ایجاد خانه زعفران که چندی است از سوی معاونت باغبانی عنوان شده است، تأکید کرد: اگر سیاست‌گذاری مشخصی برای محصول زعفران لحاظ شود و سیاست‌گذاران بتوانند علاوه بر تولید بر بازار این محصول نیز قوانینی را حاکم کنند، بدین‌ترتیب بازار محصول زعفران در بورس رونق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در حالی حاضر فقط برای تولید محصول زعفران سیاست‌گذاری می‌شود و جهت بازاریابی تخصصی آن فکری اساسی نشده است که امید می‌رود عرضه متناسب این محصول در بورس با سیاست‌گذاری جدید و تشکیل خانه زعفران محقق شود.

پناهی در پایان گفت: محصولات کشاورزی نیازمند توجه ویژه هستند و امید می‌رود با عملیاتی کردن برنامه‌های مربوط به ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی بتوان بازار این محصولات را رونق بخشید.
کد خبر راه‌اندازی قراردادهای آتی زعفران و کنجاله سویا به‌زودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =