علاوه بر مبلغ چهارهزار میلیارد ریالی که از سوی دولت برای تهیه نهاده‌های کشاورزی اختصاص یافت، از سایر منابع نیز مبالغی برای تأمین کودهای شیمیایی وارداتی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و به استناد اصل 138 قانون اساسی مبلغ چهارهزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به‌منظور تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی را با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای بخش کشاورزی در اختیار این شرکت قرار داده است.

علیرضا ولی افزود: مقدمات لازم برای ورود این مبلغ فراهم شده و قرار است برای تأمین کودهای وارداتی ازجمله فسفاته استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ فوق برای خریدهای مورد نیاز سال جاری اختصاص یافته است که بدین ترتیب مشکل خاصی برای تأمین و رساندن کودهای مورد نیاز به دست کشاورزان به‌وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: علاوه بر این مبلغ، از سایر منابع برای تأمین کودهای مورد نیاز بهره‌برداران بخش کشاورزی تخصیص‌هایی خواهیم داشت که آسودگی خیال بهره‌برداران بخش کشاورزی را فراهم می‌کند.

ولی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین، تدارک و توزیع نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی و ازجمله انواع کودها را به موقع فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است، هیات وزیران در جلسه 29 تیرماه سال جاری مبلغ چهارهزار میلیارد ریال تسهیلات برای تهیه نهاده‌های کشاورزی را تخصیص داد.

گفتنی است، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری موظف شد نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات اقدام کند که البته تضمین دولت نافی وظایف بانک‌ها برای حصول مطالبات اعطای تسهیلات نیست.

شایان ذکر است، شرکت خدمات حمایتی موظف شد نسبت به پرداخت به‌موقع تسهیلات در سررسید مقرر اقدام کند. این مصوبه توسط معاون اول رئیس جمهوری اول مردادماه سال جاری برای اجرا ابلاغ شد.
کد خبر تأمین چهارهزار میلیارد ریال تسهیلات برای تهیه نهاده‌های کشاورزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =