نماینده مردم رشت در مجلس خرید تضمینی و تضمین خرید را عاملی برای تشویق کشاورزان و افزایش تولیدات دانست و افزود: ارزان بودن نرخ برنج های وارداتی یکی از دلایل اثبات بی کیفیتی و آلوده بودن این محصولات است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از واردات بی رویه برنج ،گفت: کشورسالانه به واردات 300 تا 400 هزار تن برنج نیاز دارد، در صورتی که آمار واردات در برخی مواقع از مرز 1.5 میلیون تن هم می گذرد که این موضوع مورد اعتراض مجامع کشاورزی است.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی افزود: واردات بی رویه که عمدتا در پشت پرده آن نیز منافع و سودجویی های بزرگی قرار دارد، ضرر غیر قابل جبرانی به بخش کشاورزی وارد می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با یادآوری انتقاد مقام معظم رهبری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی تاکید کرد: این موضوع ناشی از اقتصادی نبودن تولیدات کشاورزی است و واردات برنج نا سالم با قیمت بسیار پایین، انگیزه را از کشاورزان می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید نگاه به کشاورزی تنها به عنوان یک تولید باشد، بیان کرد: اکنون بسیاری از روستاها با خاک مرغوب به شهرک های ویلایی تبدیل می شوند و این اتفاقات به دلیل حمایت نکردن از کشاورزان رخ می دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین در رابطه با راهکارهای بهبود وضعیت کشاورزی خاطرنشان کرد: با تصویب قانون انتزاع، متولی تنظیم بازار محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی شد و از وزیر مربوطه انتظار می رود که از واردات بی رویه جلوگیری کند، چرا که در غیر این صورت واکنش نمایندگان خطه شمال کشور را شاهد خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خرید تضمینی و تضمین خرید محصولات کشاورزی را نیز عامل دیگری برای افزایش تولیدات دانست و افزود: دولت باید به کشاورزان تضمین خرید دهد، اکنون محصولات بسیاری روی دست کشاورزان مانده و تضمین خرید باعث می شود که دغدغه فروش مرتفع شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که تنها در استان گیلان، 1 میلیون و 500 هزار نفر از طریق برنج کاری امرار معاش می کنند و نبود توجه به این صنعت به جمعیت بیکاران خواهد افزود.

نماینده مردم رشت در مجلس در رابطه با صحت آلوده بودن برنج های وارداتی نیز گفت: در آلودگی برنج های وارداتی شکی نیست و ارزان بودن نرخ این برنج ها  نیز یکی از دلایل اثبات بی کیفیتی و آلوده بودن است، از این رو مجموعه تشکیل شده در کمیسیون بهداشت باید هرچه سریعتر گزارشات تهیه شده از وضعیت برنج های وارداتی را اعلام کند.
کد خبر خرید تضمینی و تضمین خرید، ضمانت بقای برنج ایرانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =