فود پرس - خرید شرکت مارگارین توسط شرکت توسعه صنایع بهشهر و ضرورت بازگشت دکتر شریفی به صنعت روغنکشی و تصفیه روغن نباتی ، علت اصلی ورود این مدیر خوش نام صنایع روغن نباتی و روغنکشی، به هیات مدیره شرکتهای مارگارین و بهپاک بوده است.
به گزارش خبرنگار «فود پرس»، درهفته های آغازین سال نو، شرکت توسعه صنایع بهشهر، 80درصد سهام شرکت مارگارین را از شرکت صافولا بهشهر خرید؛ ضمن این که 10درصد از سهام خود در شرکت صافولا بهشهر را به شرکت عافیه (صافولا) عربستان، واگذارکرد که بدین ترتیب، سهام شریک عربستانی در سهام صافولابهشهر، به 90 درصد بالغ شد.
شرکت به پخش در طول دو سه سال گذشته و بخصوص با خارج شدن روغن " لادن" از سبدکالایی آن و ورود روغن های جدید همچون "چین چین" و "غنچه" و اخیراً "آفتاب" به سبد کالایی اش، همواره کانون توجه دست اندرکاران صنعت روغن نباتی و صنعت پخش بوده است.
به دنبال جدا شدن صافولا بهشهر از به پخش، بسیاری از دست اندرکاران صنعت، انتظار وخامت اوضاع شرکت را داشتند ولی شریفی که دومین دور مدیریت خود در به پخش را تجربه می کرد، موفق شد با کاهش هزینه ها، کوچک سازی شرکت و انحلال بخش های غیر مولد، به پخش را نجات دهد به گونه ای که سود سال مالی گذشته شرکت، به رقم بی سابقه 410 میلیارد ریال، بالغ گردید ولیکن چابکسازی های صورت گرفته از این حیث که منجر به کاهش 1800 نفر نیروی انسانی شد، همواره مورد اعتراض برخی کارکنان شرکت بوده است.
شریفی که عضو هیأت مدیره انجمن صنایع روغن نباتی ایران نیز می باشد، در دوره اول مدیریت خود در بهپاک نیز، موفق شد شرکت مزبور را از ورشکستگی و شمول ماده 141 قانون تجارت خارج و 500 میلیارد ریال زیان انباشته را مرتفع و 1000 میلیارد ریال بدهی معوق شرکت  مذکور را پرداخت نماید.
بنا به گزارش خبرنگار فودپرس، جواد ظهیری که تاکنون، قائم مقام مدیرعامل به پخش بود، عهده دار مدیریت شرکت مذکور شده است.
کد خبر تغییرات در صنایع روغن نباتی و روغنکشی دکتر شریفی به بهپاک بازگشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصوری ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    10 71
    سئوالی از نویسنده محترم دارم اولا اخراج 1800 خانواده از یک شرکت جای تشکر دارد؟ مشکلی پیش آمده بود ساده ترین راه حل اخراج است که تحت عنوان چابک سازی انجام گرفت ثانیا بهپخش برای توسعه مهمتر است یا بهپاک ؟ کدام یک به یک مدیری که تعریف کردید بیشتر نیاز دارد؟
  • امیر قلی پور ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    70 9
    دکتر شریفی خدمات ارزنده ای انجام داد و به پخش را از ورشکستگی نجات داد ولی 1800 نفر را بیکارکرد.
  • منیژه اصلانی ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    56 10
    همسر من در فروشگاههای زنجیره ای صرفه کار می کرد که با آمدن دکتر شریفی، منحل شد. اگر این شرکت زیان میداد و فاقد منطق اقتصادی بود، چرا تأسیس شد؟ اگر هم خوب بود، چرا منحل شد؟
  • اصغر عظیمی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    85 6
    دکتر شریفی رفته ولی خداش هست. انصافاً همه ما خوب می دانیم که اگر نمی آمد، فاتحه به پخش، خوانده شده بود. او ناجی شرکت بود و کارکنان به پخش، مدیون خدمات او میباشند.
  • حمید رضا اسدی ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    84 9
    درود بردکتر شریفی ناجی به پخش.
  • حسین رحمانی ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    82 6
    ما از قاسم ایران از دور شاهد کارهای بهپخش بودیم. ما فکر میکردیم که شرکت به پخش بدون روغن میمونه ومنحل میشه ولی الان شنیدیم که وضعش خیلی خوب شده. برای کارکنانش خیلی خوشحالم.
  • روزبه ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    90 7
    دکتر شریفی از مدیران خوشنام صنایع روغن نباتی و روغنکشی هستند و امیدوارم حضور ایشان صنعت روغنکشی را نیز متحول کند
  • مهدی ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    89 5
    ای کاش دکتر مدیرعامل توسعه صنایع بهشهر بشه تا صنعتی بهشهر رو از چنگ عربها در بیاره. به امید آن روز
  • بیک زاده ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    100 3
    سلام من شنیدم از مارگارین فقط یک اسم و زمینش باقی مونده و تمام ماشین آلات بدرد بخورش رو بردن بهشهر. اگه اینجوری باشه باید گفت وای به حال این مملکت. ترو خدا ببینید عربها صنعتی بهشهر و مارگارین رو چند خریدن چقدر تو این سالها سود کردند و حالا چند فروختن. کسانی که مسبب این فجایع هستند رو باید محاکمه کرد
  • محسن عابدی ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    104 7
    من هم با آقای منصوری موافقم. به پخش بیشتر به دکتر شریفی احتیاج داشت تا بهپاک و مارگارین.
  • حسین رحیمی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    متاسفانه نوشته فوق سرشار از تفاخر و قلب واقعیات است صرفا جهت اطلاع خوانندگان عزیز را به سایت کدال و مطالعه آخرین صورتهای مالی به پخش ارجاع می دهم. عدد سودی که نوشته شده کاملا غیر واقعی و صوریست همانطور که در گزارش آمده حدود ۹۰٪ از سود حاصله که تازه عدد ۴۱ میلیارد تومان نمی باشد بصورت غیر عملیاتی حاصل شده و از محل سرمایه گذاری های شرکت در سهام بانک اقتصاد نوین حاصل گردیده .... بهتر است صادق باشیم
  • نعمتی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    خبر فوق که نوشته ی شخص آقای شریفیست کاملا غیر واقعی و پوپولیستی می باشد ...
  • یوسفی ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    91 30
    آقای ظهیری مدیرقابل و کاردانی هستند ولی پخش صنعت پیچیده ای میباشد. دکتر شریفی باید حداقل یکسال دیگر میماند.
  • کارگر بهپاک ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    95 28
    من یکی از کارگران بهپاک هستم. دیروز دکتر شریفی اومد کارخونه ما. خداشاهده کم مونده بود بزرگراه مقابل کارخانه مسدود شه. همه کارگران با شعاروتاج گل اومده بودند استقبال دکتر. همه ازخوشحالی اشک شوق میریختند.
  • بی نام و نشان ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    این همه تغییر مدیر چرا؟ کاری به عملکرد باستانی و مقدسی و صحرایی و نظری و میرمرتضوی و سلطانمحمدی و شریفی و ظهیری ندارم بلکه سوءال اینه که چرا اینقدر مدیران عوض میشوند؟ من که باورم نمیشه علت تغییر شریفی، خرید مارگارین باشه. اصولاً نمیذارن مدیر لایق ، مدت طولانی تو یه شرکت بمونه.
  • بهپاکی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    از دوستان استدعا میگردد سری به وبلاگ زیربزنند: altapeh.blogfa.com
  • حسابدا ر ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    برای اطلاع آقای حسین رحیمی عرض می نمایم که به کدال هم مراجعه بفرمایید همین سود گزارش فود پرس را تأیید مینماید ولی با 40 میلیارد اختلاف که باید دقت کنید که 40 میلیارد اختلاف مال هزینه مالی شرکت ساختمانی توسعه میباشد و لذا سود 410 میلیاردی صحیح میباشد. من با عملکرد شریفی موافق نمیباشم ولی سود اعلام شده درسته.
  • مهرداد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    انتصاب جناب آقای ظهیری را تبریک عرض مینماییم. امیدواریم بزودی شاهد بازگشایی فروشگاههای زنجیره ای صرفه و فروشگاههای زنجیره ای55 و توزیع دوباره محصولات آرایشی و پروتئینی و بازگشایی شعبه های منحل شده و شرکت های منحل شده باشیم.
  • فعال صنعت روغن ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    وغن لادن باز هم بی رقیب شد. صافولا بهشهر بابت خرید مارگارین وعدم مدیریت عاملی دکتر شریفی درمارگارین قدردان توسعه صنایع بهشهر شد. در طی سالهای اخیر با قرار گرفتن برند آفتاب در کنار برند لادن دریک سبد توزیع وفروش وتبلیغات وحمایت شدید ا ز لادن توسط صافولا عملا آفتاب در سه زمینه خانوار ، صنعتی ،صنفی و کره مارگارین جایگاه خود را از دست داد ولذا در نهایت صافولا که نیاز به سخت افزار بیشتر برای لادن که بازار آفتاب را گرفته بود داشت واقدام به جابجایی ان نمود ___درحال حاضر !!! برند آفتاب به سخت افزار ، بازار یابی قوی ، توسعه شبکه فروش و دانش فوق العاده وبموقع مدیریتی داردکه از عهده دکتر شریفی بر میاید.
  • حسین رحیمی ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    جهت اطلاع حسابدار عزیز که در خصوص کدال مطلبی را اشاره فرمودند عارضم که لطفاً بندهای گزارش حسابرس را به دقت مطالعه نمایند و ارقام باز میلیاردی موجود در گزارش را مجددا ملاحظه نمایند ...
  • حسین رحیمی ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    مجدداً برای اطلاع آقای حسابدار عزیز عرض می کنم که سود حاصله غیر عملیاتیست (غیر عملیاتی یعنی غیر عملیاتی) و عدد انعکاس یافته هنرمندی آقای شریفی نیست بلکه مدیریت بانک اقتصاد نوین را نشان می دهد.
  • حسابدار ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    ازجناب حسین رحیمی سوال مینمایم که چرا بهپخش در سال مالی قبل 250میلیارد ریال هزینه مالی داد؟ اگر سهام بانک را میفروختیم این بهره را میدادیم؟ اگر درآمد بانک غیر عملیاتی میباشد که میباشد، هزینه مالی هم به عملیات مربوط نبوده بلکه برای حفظ سهام بانک بوده لذا این با اون در.
  • حسن میری ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    "فعال صنعت روغن" صحیح میگوید. به نفع صافولا وعربها شد که دکتر شریفی نرفت مارگارین. خیال عربها راحت شد که شریفی دیگه نه به پخشه نه مارگارین وبنابراین، آفتاب خطری برای لادن وعربها بوجود نمیآورد.
  • مژگان چاوشی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    در دوره دکتر شریفی، به خانم ها در به پخش خیلی بهاء داده شد و واقعاً کار مهم بود چه زن چه مرد و امیدوارم زمان آقای ظهیری هم ملاک کار وخلاقیت باشه.
  • نصیری ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    یک نفر از همکاران نوشته که ایکاش صرفه و 55 و شرکتهای استانی و اوریف لیم و شعب منحل شده و ....... باز گشایی شوند. واقعاً روز از نو روزی از نو؟ مگر صدها میلیارد زیان ندادند؟ چرا دوباره بوجود بیایند؟ آقای ظهیری خودش سردمدار این جمع کردن ها بوده و واسه همین با صحرایی در افتاد. به خدا دکتر شریفی بزرگترین خدمت را به به پخش وکارکنانش کرد.
  • امید ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    تازه به پخش از بدبختی در اومده بود که شریفی را برداشتند. امیدوارم ظهیری هم بدونه که اون هم مانند بقیه مدیر عامل ها، موقته پس خدمات به کارکنان را به تعویق نیندازه.
  • مدیر شعبه به پخش ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    58 0
    همکاران به پخش حسین ر حیمی، نام مستعار یکی از همکاران سابق و معلوم الحال است که در دوره دکترشریفی اخراج و خانه نشین شده و موقعی هم که شرکت بود، مدیری حاشیه دار و مشکل زا بود و به حق اخراج شد. امیدوارم جناب ظهیری عزیز نیزبه اخراج این بیکارهای زالو صفت، ادامه دهند تا از بیرون بهپخش نگویند: کار کردن خر و خوردن یابو !
  • تهرانی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    321 2
    من هم می دونم رحیمی کیه. این رحیمی ، رحیمی به پخش نیست بلکه نام مستعار یکی دیگست که درست نیست نامش رو بیارم ولی من هم موافقم که وقتی توبه پخش هم بود، خیلی مریض بود. خدا شفاش بده.
  • مسئول فروش تهران ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    359 2
    جناب دکتر شریفی عزیز نمیدانم به این سایت سر میزنید یانه فقط بدانید که تو ی قلب ما جا دارید و ما مدیریت بی شیله پیله و حرفه ای شما را هیچگاه از یاد نمی بریم. به قول خودتان که همیشه میفرمودید: خدایارتان
  • علی از تبریز ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    334 2
    جناب به اصطلاح حسین رحیمی تقصیر دکتر شریفی است که تو رو چراغ خاموش اخراج کرد و آبروت رو حفظ کرد.
  • ازشعبه مازندران ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    335 3
    ظهیری سالها قائم مقام دکتر بوده و آشغالهایی مثل به اصطلاح حسین رحیمی ها را به کار نمیگیره.
  • حسین رحیمی ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    19 59
    آقای شریفی از ادبیات فاخر شما بسیار سپاسگزارم ... خدایارت
  • امتیازجو ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    57 24
    با سلام از اینکه آقای دکتر علیرضا شریفی مدیر لایقی و خوشنامی هستند ولی این خوشنامی رو مدیون کارگر و پرسنل زحمت کش است ولی آقای دکتر شریفی قدر این کارگر و پرسنل را نمیدانند در حالیکه همین کارگر و پرسنل باعث خوشنامی ایشان شده است.
  • بی طرف ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    38 1
    مدیر عامل هرکی میخوادباشه: شریفی یا ظهیری مهم نیست. مهم اینه که به پخشی های قهرمان به عربها نشون دادند که تونستند علی رغم تحمل 250 میلیارد هزینه مالی، 410 میلیارد ریال سود بسازند یعنی اگر هزینه مالی پرداختی به بانکها نبود، سود میشد 660 میلیارد ! واقعاً دست مریزاد داره. دم پرسنل گرم.
  • دکتر علیرضا شریفی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    44 2
    از ابرازلطف و احساسات صمیمانه همه عزیزان تشکر میکنم و البته تقدیم عذرخواهی از این بابت که نتوانستم زودتر، وارد این سایت شوم و به جمع شما بپیوندم که به علت مشغله کاری بود ولی سعی میکنم هر جمعه یا پنجشنبه، وارد این صفحه و از دیدگاههای شما مطلع شوم و اما چند نکته: اول: معذرت خواهی از آقای حسین رحیمی که اینگونه مورد هجوم غیر موءدبانه و غیر منصفانه شماری از کاربران قرار گرفتند. توصیه این برادر کوچک به همه عزیزان این است که تحمل پذیرش نقد داشته باشیم که از عناصر اصلی پیشرفت و تعالی، نقد پذیری است. دوم: هیچ کس حق ندارد موفقیت های دو سال اخیر به پخش را به نام خود مصادره کند. کار، کار تیمی بوده و همه در آن، نقش داشته اند: از کارگران خدمات و انتظامات گرفته تا ویزیتورها و مسئولین فروش و مدیران شعب و آی تی و اداری و بازرگانی و امورمالی و حسابرسی و بازرسی و حقوقی و تهران و شهرستان و صف و ستاد. سوم: کاملاً با نظر جناب امتیاز جو موافقم یعنی من هم، این خوشنامی و موفقیت - به نظر بنده، موفقیت تیم- را مدیون زحمات و تلاش کارکنان می دانم و از همین جا، دست یکایک این زحمتکشان را می بوسم و اگر کوتاهی بوده، اطمینان داشته باشید که عمدی و ناشی از قدرناشناسی نبوده است. چهارم: در مورد سود سال قبل باید عرض کنم که سودمان 370 میلیارد ریال شد که با اضافه کردن 40 میلیارد سود پروژه بخارست (معادل بهره وامی که برای شرکت ساختمانی توسعه، پرداخت شد ولی سودش شناسایی نشد)، سود به پخش، 410 میلیارد ریال بوده است.لازم به توضیح است که این سود، علی رغم تحمل 270 میلیارد ریال هزینه مالی (به خاطر حفظ سهام بانک) بوده یعنی اگر سهام بانک نمی بود، 270 میلیارد ریال به سود عملیاتی، اضافه می شد.
  • امیر امیری ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    2 0
    دکتر شریفی افتخار صنعت روغن است و در محافل جهانینیز، چهره شناخته شده ای میباش
  • امیر امیری ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    21 0
    دکتر شریفی افتخار صنعت روغن است و در محافل علمی جهانی نیز، چهره ای شناخته شده و محترم میباشد.