مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از بررسی راهکارهای حضور تشکل ها در تولید، فرآوری و بازاریابی زعفران خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، حسین صفایی در نشست مشترک رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اتحادیه زعفران با اشاره به کشت زعفران در 60 تا 65 هزار هکتار زمین و برداشت سالانه 200 تا 240 تن زعفران در کشور، افزود: صنعت زعفران و تولید آن در سایر نقاط کشور در دست ترویج و پرورش است.

وی اظهار داشت: از آنجا که کشاورزی ایران کمتر تشکل کشت و صنعت دارد و تولید به صورت غیرمستقیم روانه بازار می شود، حضور واسطه ها در افزایش قیمت محصول بدون ارزش افزوده یکی از مشکلات این صنعت در کشاورزی است و با راهکارهای اتخاذ شده از طریق حضور تشکل ها می توان با حذف واسطه ها در جهت ارتقا جایگاه کشاورزان و افزایش سود آنان برنامه ریزی کرد.

صفایی تصریح کرد: در همین راستا لازم است ضمن تعیین مراکز خرید، استانداردسازی تجهیزات، فرآوری بهینه، خرید توسط گروه های تخصصی و آموزش کاشت، داشت و برداشت به روش تخصصی نسبت به ایجاد ارزش افزوده اقدام و سود کشاورزان را در این محصول بالا برد.

وی برپایی کارگاه های آموزشی را از دیگر اقدامات در جهت بهره گیری از روش های تولید صادراتی متناسب برای این محصول عنوان کرد.
کد خبر راهکارهای حضور تشکل ها در تولید، فرآوری و بازاریابی زعفران بررسی شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =