رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی گفت: پیشنهاد ما این است که وزیران در سفرهای خارجی خود برای انتخاب اعضای هیات اقتصادی همراه خود با تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط مشورت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا مرتضوی در نشست اعضای کانون انجمن‌های صنایع غذایی با جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف و فراکسیون توسعه صادرات مجلس با اشاره به اینکه باید از ارائه تسهیلات به صنایعی که در آنها با مشکل اضافه ظرفیت مواجهیم خودداری شود، گفت: مثلا در صنعت آردسازی 20 میلیون تن ظرفیت تولید ایجاد شده که حدود 12 میلیون تن آن اضافی است و بنابراین دیگر نباید به چنین صنعتی تسهیلات بانکی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید ارائه شود. بهتر است بانک‌ها در فرایند تخصیص اعتبارات نظر تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه را نیز بپرسند.

او با بیان اینکه در زمان تغییر نرخ ارز در دولت گذشته در بسیاری از موارد به غلط ممنوعیت‌هایی روی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی کشور اعمال شد، گفت: دولت‌ها اگر در راستای سیاست‌های خود شرکت‌های صنایع غذایی را مجبور به ثابت نگه داشتن قیمت‌های خود می کنند باید هزینه آن را نیز بپردازند. حدود دو سال است که قیمت آرد ثابت مانده و این در حالی است که در این مدت هزینه های تولید رشد چشمگیری در حدود 70 درصد داشته است.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به اینکه فشار برای تثبیت قیمت محصولات غذایی و کشاورزی به حدی است که دولت دیگر نظرات کارشناسی سازمان حمایت را نیز چندان قبول ندارد، گفت: فشار زیاد به واحدهای تولیدی باعث زیان‌ده شدن واحدها می شود که بعضا این زیان‌ها پنهان نگه داشته شده و بعد از مدتی تبدیل به ورشکستگی واحدها می‌شود؛ نظیر اتفاقی که در مورد برخی از اقتصادهای اروپایی مانند ایتالیا رخ داد.

م
رتضوی همچنین با تاکید بر ضرورت تامین امنیت غذایی مردم در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: روش فعلی استفاده از آب در بخش کشاورزی ایران بسیار ضعیف بوده و باید تلاش شود مصرف آب در کشاورزی بهینه شود.
کد خبر رییس کانون انجمن‌های صنایع غذایی دولت هزینه تثبیت قیمت محصولات غذایی را بپردازد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =