مدیرکل بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان، سازمان دامپزشکی آمادگی پیشگیری و کنترل انواع بیماری های باکتریایی و ویروسی انواع آبزیان را دارد، ضمن آنکه داروهای مورد نیاز این بخش نیز تامین است.

کاظم عبدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه هر سال در فصل تابستان با بروز انواع بیماری های باکتریایی و ویروسی در بین ماهیان گرمابی و سردابی مواجه هستیم، افزود: طبق هشدار سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) درباره برخی بیماری های اخطار دهنده باکتریایی از جمله استرپتوکوکوزیس و سیستینوزیس و بیماری ویروسی نکسوز عفونی لوزالمعده ماهیان قزل آلا (NIPN)، اقدامات ویژه ای برای پیشگیری از بروز این بیماری ها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: برای مقابله با بیماری های باکتریایی آبزیان، عموما اقدامات پیشگیری، واکسیناسیون و درمانی انجام می شود.

به گفته وی، سال گذشته 150 مزرعه پرورش ماهی با بیماری استرپتوکوکوزیس مواجه شدند که با اقدامات سریع سازمان دامپزشکی و تامین واکسیناسیون این مزارع بیماری کنترل شد.

مدیرکل بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان، تصریح کرد: برمبنای سیاست سازمان دامپزشکی کشور بیماری های ویروسی آبزیان که قابلیت درمان نداشته باشند، بدون وقفه عملیات معدوم سازی آنها انجام می شود.

عبدی افزود: هم اکنون داروهای ضدعفونی کننده مزارع پرورش ماهی همچون آزورینا (اسیتات مس - برای از بین بردن جلبک) و دی کوات 50 (فیلتر کننده و بهبود دهنده کیفیت آب) به میزان کافی تولید و وارد شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی از صدور مجوز واردات داروهای ضد عفونی کننده مزارع پرورش ماهی از سوی سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و ادامه داد: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور آمادگی همکاری با شرکت های تولیدکننده و واردکننده برای تولید و واردات داروهای آبزیان و داروهای ضد عفونی کننده را دارد.

عبدی با تاکید براینکه داروهای آبزیان درکشور تامین است، گفت: متاسفانه در زمینه توزیع داروهای آبزیان به مزارع پرورش ماهی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر برطرف شود.
کد خبر سازمان دامپزشکی آمادگی کنترل بیماری آبزیان را دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =