چهارمین دوره انتخابات شوراهای سازمان نظام مهندسی استان تهران با پیروزی گروه معتقد به مردمی کردن فعالیت های سازمان نظام مهندسی و کارآمد کردن آن در توسعه پایدار و ساختاری بخش کشاورزی رقم خورد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، در جریان انتخابات دیروز که با حضور قریب به یک هزار نفر از اعضای نظام مهندسی استان تهران برگزار شد، شاهرخ رمضان نژاد به روال سه دوره گذشته باز هم حایز اکثریت پررنگ آرای لازم شد تا برای چهارمین دوره متوالی و با اکثریت آرای شمارش شده در صندوق مورد اعتماد دوباره اعضای استان تهران قرار گرفته باشد. به این ترتیب که شاهرخ رمضان نژاد در جایگاه نخست قرار گرفت و هاله یحیی زاده، ابراهیم حسینی، علیرضا بزرگی و خسرو شاهوردی، اسماعیل عباسپور و محمد تائبی به ترتیب هفت نفر عضو انتخابی دوره چهارم استان تهران را تشكيل می دهند.

بنابراین گزارش، این نتیجه در حالی رقم خورده است که یکی از ائتلاف هايي كه بناي برد داشت در حالی ناکام بزرگ این انتخابات شده است که اگرچه خصوصیات فردی تک تک آن ها دارای احترام و نقاط قوت خاصی هم باشد، اما فقط به دلیل منسوب بودن گرایش کلی اکثریت آن ها به جریان حاکم برسازمان نظام مهندسی مرکزی و به تعبیر دیگر چسبندگی به طیف سنتی سازمان مرکزی که سال هاست سازمان را به رکود فکری شدیدی کشانده است، ناکام بزرگ این انتخابات شدند. ائتلافی که به دلیل اعلام برائت نکردن از روش های کهنه سازمان مرکزی نتوانست ره به سرمنزل مقصود ببرد و با آرایی شگفت انگیز و حدود 10 درصد نفرات نخست، غروب جمعه بسیار غم انگیزتری را نسبت به سایر ناکام های این انتخابات داشتند! کما این که برگزیده شدن دوباره شاهرخ رمضان نژاد برای چهارمین دوره متوالی آن هم با رایی مقتدرانه، نشان از این دارد که دیدگاه های وی به دلیل اشتهارش به باور مدیریت غیردولتی سازمان و (نه الزاما ضد دولتی بودن) با اقبال اکثریت پررنگ اعضای سازمان  روبرو شده و اعضای همسو با تصمیم گیران کنونی سازمان مرکزی با "نه بزرگ" اعضا مواجه شده اند.

به هر حال، اگرچه تحلیل دقیق نتایج انتخابات استان تهران و سایر نقاط کشور، مجال دیگری می طلبد، اما آن چه هویداست و تماس های دم دستی خوانندگان خبرگزاری ایانا نشان می دهد؛ از آنجا که آرای استان ها نیز درتبیین سیاست های حاکم بر شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی کشورهمواره متاثر از آرای پایتخت بوده است و در انتخاب اعضای انتخابی شورای مرکزی و متعاقب آن گزینه های پیشنهادی ریاست سازمان به وزیر و رییس جمهوری، نقش تعیین کننده دارد، لذا نتایج این دوره استان تهران بسیار مهم است. کما این که بر اساس نتایج غیررسمی اعلامی از استان ها نیز، برگزیدگان دوره چهارم به دلایل مختلف با میل به تغییر اساسی سیاست های حاکم بر سازمان مرکزی و همسو شدن با سیاست تدبیر و امید افزایی به معنای واقعی کلمه در میان جامعه دانش آموختگان عضو سازمان حائز رای اعتماد اعضای سازمان های استان های خود شده اند.

پس باید چشم انتظار روزهای آتی بود و دید که سازمان نظام مهندسی کشاورزی در روزها و هفته های آتی با چه تحولاتی مواجه خواهد شد. دست کم در گام نخست که می توان ادعا کرد اعضای نظام ضمن نه بزرگ به تفکر سنتی حاکم بر سازمان مرکزی، رای به احیای تدبیرو امید در سازمان نظام مهندسی کشور داده اند.


کد خبر طیف نزدیک به وزارت جهاد کشاورزی پیروز انتخابات نظام مهندسی کشاورزی تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =