بیمه تجاری در عرصه تولید، خدمات کشاورزی، تأسیسات بخش کشاورزی و حرفه ای صبح امروز در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور رونمایی شد.

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور امروز در نشست بیمه تجاری در عرصه تولید و خدمات کشاورزی با اعلام این خبر گفت: در سال‌های گذشته بیمه نتوانسته به‌طور کامل خسارت کشاورزان را پوشش دهد که نتیجه آن در سرمازدگی سال گذشته استان مازندران و عدم جبران کامل خسارت باغداران این استان نمایان است.

ایرج سالاری افزود: بحث هزینه‌های پرداختی بیمه از مهم‌ترین نکاتی است که برای گرایش به بیمه شدن و حمایت از کشاورزان باید به آن توجه لازم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر به دو فاکتور تعداد ریسک و اتفاق‌هایی که می‌افتد و پوشش گسترده بیمه نیاز است که در توافق جدید با بیمه ایران به آن توجه ویژه شده است.

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: بیمه تجاری در عرصه تولید، خدمات کشاورزی و تأسیسات بخش کشاورزی کاربرد دارد و در آینده به‌دنبال تحت پوشش قرار دادن محصولات کشاورزی نیز در این بیمه هستیم.

سالاری با بیان اینکه در بیمه مورد نظر، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بیمه‌های مدنی و حرفه‌ای و بیمه شاغلان در واحدهای تولیدی را تحت پوشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: همچنین سازه‌های مختلفی که در بخش کشاورزی مانند کشت و صنعت، جوجه‌کشی، گلخانه و... و ماشین‌آلات کشاورزی نیز تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: به‌منظور فراهم شدن امکان اجرای ماده 9 قانون نظام جامع دامپروری کشور مصوب هفتم مردادماه 1388 مجلس شورای اسلامی و بند "ب" ماده 32 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی مصوبه مورخ 19 تیرماه 1380 مجلس شورای اسلامی و نیز تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در قوانین مذکور، برنامه بیمه تجاری در عرصه‌های تولید و خدمات کشاورزی پس از گذشت دو سال کار کارشناسی و تأمین شرایط لازم، طی توافق‌های همکاری بین شرکت بیمه ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ایجاد شد.

سالاری تأکید کرد: این بیمه در سه استان منتخب به‌عنوان پایلوت، استقرار و بهره‌برداری از شبکه ارائه خدمات بیمه تجاری کشاورزی با عاملیت مستقل واحدهای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی به اجرا درمی‌آید.

منبع:ایانا
کد خبر c5e52ab462bc4f3bb8189d8047b965c8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =