عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تولید روغن مصرفی داخلی کشور عزم و اراده جدی می‌طلبد در حالی‌که مسئولان برای تأمین روغن راحت‌ترین گزینه یعنی واردات را انتخاب می‌کنند.

علی ایران‌پور عضو کمیسیون کشاورزی  ، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد دلایل وابستگی کشور به واردات روغن، گفت: با نگاهی به برنامه‌های توسعه‌ای کشور متوجه می‌شویم که در تولید برخی محصولات کشاورزی عقب‌تر از برنامه‌ هستیم، یکی از این محصولات روغن است که افزایش تولید آن عزم و اراده جدی می‌طلبد.

وی افزود: سندچشم‌انداز 1404 و یا برنامه‌های 5 ساله‌ای که بخش کشاورزی را مکلف به تمهیداتی در راستای افزایش تولید و رسیدن به شاخصه‌های مشخص در این بخش می‌کند، نشان می‌دهد ما با برنامه‌ها فاصله زیادی داریم.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اظهار داشت: روغن یکی از مهمترین مواد غذایی و کالاهای اساسی به شمار می‌رود که افزایش تولید و افزایش وابستگی به واردات آن در کشور اثرات مثبت و منفی دارد.

ایران‌پور گفت: قرار بود طی چند سال برای افزایش تولید محصولات اساسی افزایش سطح زیر کشت، اصلاح الگوی مصرف، اصلاح ژنتیکی و همه موضوعات مربوط به صنایع تبدیلی را بررسی کنیم در حالیکه معمولا وزارت جهاد کشاورزی راحت‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنند و چشمشان به صندوق توسعه ملی و درآمدهای صادراتی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: ملاک ما برای سنجش عملکرد وزیر جهاد کشاورزی تولید و تأمین کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، گندم، برنج و حتی روغن در یک پروسه چند ساله است.
کد خبر وابستگی به روغن وارداتی فاصله زیاد تولید روغن با برنامه‌های توسعه‌ای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =