عضو کمیسیون کشاورزی گفت: عدم وجود و فقدان حلقه آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای افزایش تولید دانه‌های روغنی مهمترین دلیل عدم افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور است.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وابستگی 90 درصدی کشور به واردات روغن، گفت: برای رسیدن به کاهش وابستگی و یا حتی خودکفایی در روغن باید یک چشم‌انداز برای خود تعریف کنیم.

وی افزود: اکنون برای تولید روغن در کشور برنامه‌ریزی وجود دارد،اما حرکت براساس برنامه صورت نمی‌گیرد به همین دلیل به هدف تعیین شده نمی‌رسیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: در برنامه توسعه پنج‌ساله باید هر ساله  کشت دانه‌های روغنی افزایش یابد در حالیکه چنین اتفاقی محسوس نیست.

نوری گفت: علاوه بر مسائل و مشکلاتی که ممکن است برای کشت این محصولات وجود داشته باشد یک عده ذینفع از واردات روغن هم مانع اجرای برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش کشت و تولید دانه‌های روغنی می‌شوند.

وی افزود: عدم وجود و فقدان حلقه آینده‌نگری وبرنامه‌ریزی برای افزایش تولید دانه‌های روغنی مهمترین دلیل افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی منسجم و اجرای دقیق آن در یک مدت 10 ساله می‌توانیم در تولید دانه‌های روغنی رشد چشمگیری داشته باشیم و این وابستگی را از 90 به 50 درصد کاهش دهیم.
کد خبر آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای تولید دانه‌های روغنی نداریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =