مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: به تازگی قراردادی 10 هزار میلیارد ریالی با صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان منعقد شده است.

محمد طالبی اظهار داشت: بر اساس توافق‌ 10 هزار میلیارد دیگر بر اساس توافقنامه با صندوق توسعه ملی قرار است در اختیار بانک کشاورزی برای تأمین نیازهای بخش کشاورزی قرار گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: قرار است این اعتبار برای تأمین نیازهای گلخانه‌ای، شناورهای صیادی، فانوس‌ماهیان و توسعه پرورش ماهی در قفس داده شود.

به گفته طالبی این گونه طرح‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی بررسی و بعد از تصویب پرداخت خواهد شد و نتیجه به صندوق توسعه ملی اعلام می‌شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به اینکه مهلت پرداخت این وام‌ها تا چه زمانی است، گفت: این اعتبار از محل بودجه سال 93 از صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود و معمولا تا پایان دی ماه طرح‌ها پذیرش می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان پرداخت این میزان تسهیلات در این زمان کم وجود دارد، گفت: در سال 92 هم چنین اتفاقی افتاد و بر اساس مصوبه امکان پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی سال 92 در سال 93 انجام شد و پیش‌بینی می‌شود، امسال هم در صورتی که تا پایان مهلت اعتبارات جذب نشود، در سال 94 پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تأکید کرد که 10 هزار میلیارد ریال جدید علاوه بر قرارداد 6 هزار میلیارد ریال قبلی بانک کشاورزی با صندوق توسعه ملی است.

منبع:فارس
کد خبر 02882081bc7f482a8dc94434e22ff3e2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =