مدیرعامل بانک کشاورزی از اختصاص مرحله اول قرارداد با صندوق توسعه ملی به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال برای تشکل‌های عشایری جهت تولید گوشت قرمز خبر داد.


محمد طالبی افزود: قرارداد تأمین مالی برای تولید گوشت قرمز بین بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی به مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد ریال منعقد و امضا شد.

وی تأکید کرد: در مرحله اول این قرارداد مبلغ 1700 میلیارد ریال به صورت ریالی اختصاص داده شده و این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی در اختیار تشکل های عشایری قرارداده می‌شود که در راستای تولید گوشت قرمز از طریق دام سبک انجام می‌شود.

وی افزود: تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی به صورت سرمایه در گردش و یک ساله است که با نرخ 15 درصد در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و تفاهم‌نامه‌های لازم بین تشکل‌های عشایری و سازمان امور عشایر انجام شده است.

طالبی در مورد تضمین این تسهیلات گفت: تلاش بر این است این تسهیلات با ترکیبی از تضامین که برای عشایر امکان‌پذیر است، دراختیار آنها قرار گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تأکید کرد: بلافاصله پس از اجرای مرحله اول قرارداد، در مرحله دوم که در سال جاری خواهد بود 1500 میلیارد ریال دیگر از منابع ریالی صندوق توسعه ملی به تشکل‌های عشایری اختصاص پیدا خواهد کرد.

طالبی افزود: فهرست 81 تشکل عشایری در کشور به امور استان‌های بانک کشاورزی ابلاغ شده و طبق این ابلاغیه، تسهیلات به تشکل‌ها اختصاص می‌یابد.

وی گفت: عشایر با استفاده از این تسهیلات، گوسفندهای داشتی برای تولید گوشت پرورش می‌دهند و حدود 25 هزار تن گوشت قرمز از این طریق توسط عشایر تولید خواهد شد.

طالبی افزود: نرخ این تسهیلات 15 درصد است و اگر این طرح موفق شود، سال آینده هم ادامه پیدا می‌کند و به تولید گوشت توسط عشایر کمک مؤثری خواهد کرد.

وی گفت: این تسهیلات در اختیار تشکل‌های عشایری قرار می‌گیرد و با هماهنگی انجام‌شده با شرکت پشتیبانی امور دام، قراردادهایی منعقد می‌شود که برای تأمین علوفه دام اقدام شود و پیش‌بینی لازم برای تهیه علوفه و نهاده‌های لازم، تولید گوشت در شرکت پشتیبانی فراهم شده است.

وی گفت: در مناطق مختلف عشایر، نهاده‌هایی که برای پرورش دام گوشتی لازم است، فراهم خواهد شد و مدیریت این کار توسط تشکل‌های عشایری انجام می‌شود.

منبع:فارس
کد خبر c52f900012484b41b9749f0058816507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =