کشاورزی> طرح مطالعاتی پنج‌ساله استراتژیک صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان با مشارکت اساتید دانشگاهی کشور و پس از یک سال کار کارشناسی تدوین شد.


رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در ابتدای جلسه مجمع عمومی عادی سالانه سال 93 انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در اتاق بازرگانی، گفت: اقتصاد مقاومتی در حوزه تولید محصولات پروتئینی به معنی بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده در شرایط تحریم و استفاده از محصولات صنعتی برای کاهش واردات مواد اولیه است.

مجید موافق‌قدیری افزود: مهم‌ترین معیارهای توسعه پایدار کشاورزی تأمین نیازهای غذایی اساسی نسل حاضر و آینده از نظر کمی و کیفی، ایجاد مشاغل دائمی، حفظ و ارتقای ظرفیت تولیدی منابع طبیعی پایه و منابع تجدیدشونده، کاهش آسیب‌پذیری بخش کشاورزی نسبت به عوامل طبیعی، اقتصادی و اجتماعی و دیگر تهدیدها و تقویت خوداتکایی این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد رونق در تولید از طریق خرید تضمینی محصولات صنعتی، تأمین مواد اولیه این بخش، تعیین تعرفه وارداتی برای محصولات بی‌کیفیت، سپردن فرآیند مدیریت واردات و صادرات به بخش خصوصی در راستای حمایت از تولید صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ازجمله مواردی است که به خوداتکایی و حمایت از تولید داخلی کمک می‌کند.

عضو هیات‌مدیره انجمن کارآفرینی و توسعه ملی با اشاره به اینکه اجرایی اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی گسترده‌تری در مقطع فعلی پیگیری می‌شود، ادامه داد: در حال حاظر زمینه مناسبی برای عرصه فعالیت‌های نوین تولیدی - تجاری فراهم شده که این امر فرصت مناسبی را نیز برای صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان ایجاد کرده است.

موافق‌قدیری تصریح کرد: مسئولان اجرایی کشور نگاهی منطبق با شرایط سازمان تجارت جهانی درباره حذف موانع غیرتعرفه‌ای دارند که به موازات این شرایط حمایت‌هایی که هم‌اکنون درباره صادرات محصولات صنایع مختلف لحاظ شده عامل مؤثری در تقویت رویکرد تجارت بین‌المللی صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان کشور است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت دامپروی و تولید خوراک دام، طیور و آبزیان باید دانش‌بنیان شود، یادآور شد: این به معنی استفاده از روش‌های جدید (زنجیره‌های تولید ) و فناوری‌های جدید است که انجمن به‌طور جدی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده تا واحدهای نیمه‌صنعتی بتوانند با مشارکت واحدهای هم‌رده خود در صنایع دیگر زنجیره‌های تولید را افزایش دهند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با بیان اینکه طرح مطالعاتی پنج‌ساله استراتژیک صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان با مشارکت اساتید دانشگاهی کشور پس از یک سال کار کارشناسی تدوین شد، تأکید کرد: همچنین مرکز مطالعات صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان برای استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات را در آینده‌ای نزدیک ایجاد می‌شود.

اعضای جدید هیات‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان انتخاب شدند

در مجمع عمومی عادی سالاانه انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در روز چهارشنبه هشت بهمن انتخابات هیات‌مدیره با رأی‌گیری از اعضا برگزار شد و به ترتیب مجید موافق‌قدیری به‌عنوان نفراول، بعد از وی رضا سواری، سیدعلی خیریه، صفدر پیرمرادی و مسعود شریعتی به‌عنوان اعضای هیات‌مدیره، پژمان آجیل‌چی و محمدسعید هفت‌جواهریان به‌عنوان اعضای علی‌البدل و بختیار بهزادی و حمید قدسی مهربانی به‌عنوان بازرسان انجمن انتخاب شدند.

همچنین در نخستین جلسه هیات‌مدیره جدید انجمن که در همان روز با حضور کلیه اعضای اصلی و علی‌البدل و بازرس اصلی انجمن برگزار شد، مجید موافق‌قدیری به سمت رئیس، رضا سواری به سمت نایب رئیس اول، سیدعلی خیریه به سمت نایب رئیس دوم و پیمان ذوالفقاریان به سمت دبیرکل انجمن انتخاب شدند.

منبع:ایانا
کد خبر 0365886fc09c48d48f80ca79cc62ea1a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =