کشاورزی> معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که نیاز کشور به گندم ۱۱ میلیون تن است، گفت: کسری ۲ تا ۲.۵ میلیون تن گندم است.

عباس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در مورد اینکه برنامه وزارت جهاد کشاورزی در مورد منع صادرات محصولات آب‌بر چیست، گفت: در معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی بررسی و تحقیقی در مورد اینکه صادرات چه محصولات کشاورزی از لحاظ میزان مصرف آب به نفع یا به ضرر است، شروع است.

وی افزود: یک تیم ویژه برای این تحقیق و بررسی در این زمینه مشغول به کار است و احتمالا تا کشت پاییز نتایج مشخص می‌‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این تیم بررسی در مورد محصولات صادراتی کشاورزی، مناطق تولید و بار مصرفی آب را رصد می‌کند.

کشاورز تصریح کرد: هدف وزارتخانه تعیین سیاست منطقی برای صادرات محصولات کشاورزی است و در این رابطه هم با سازمان هواشناسی جلساتی برگزار شده است.

معاون زراعت وزرات جهاد کشاورزی در مورد برنامه وزارتخانه برای کاهش واردات گندم و کنجاله سویا گفت: کاهش واردات این محصولات منوط به افزایش تولید آنها است.

وی افزود: از 11 میلیون تن گندم خوراکی مورد نیاز کشور در سال جاری بین 2 تا 2.5 میلیون تن نیاز کسری این محصول است که از طریق واردات تأمین می‌شود.

کشاورز بیان داشت: برای افزایش تولید دانه‌های روغنی برنامه‌‌های را در نظر داریم که هنوز موجبات آن فراهم نشده است.

به گزارش فارس: چند روز قبل محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده با کشت هندوانه، تولید و صادرات آن به علت محدودیت منابع آبی کشور مخالف است.

علاوه بر مخالفت وزیر جهاد کشاورزی در مورد کشت و صادرات هندوانه چیت چیان وزیر نیرو هم گفته است صادرات هندوانه به علت اینکه برای تولیدش باید میزان زیادی آب مصرف شود عاقلانه و منطقی نیست.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس آمار کمرک، سال گذشته برای تأمین گندم مورد نیاز  6.9 میلیون تن گندم وارد کشور شد.


منبع:فارس
کد خبر 048ecc66e52446f283c0646b00db7220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =