کشاورزی> نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۷۶ تن و ۳۹۴ کیلوگرم زعفران از کشور صادر شده است، گفت: ارزش این صادرات چیزی حدود ۱۱۰ میلیون دلار بوده است .

غلامرضا میری با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۷۶ تن و ۳۹۴ کیلوگرم زعفران از کشور صادر شده است، اظهارداشت: ارزش این صادرات چیزی حدود ۱۱۰ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات طلای سرخ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۸ درصد کاهش یافته است، افزود: نوسانات قیمت زعفران سبب کاهش صادرات آن شده است.

میری در پاسخ به این پرسش که براساس پیش‌بینی‌ها چه میزان طلای سرخ تا پایان سال صادر می‌شود؟ گفت: نمی‌توان این مساله را پیش‌بینی کرد، بستگی به شرایط دارد. اگر نوسانات به همین شکل ادامه داشته باشد، با عدم تقاضا برای محصول و رکود مواجه خواهیم بود  و رونق صادرات نیازمند ثبات یافتن شرایط بازار است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر کسی از ما درخواست زعفران کند، نمی‌توانیم به مشتری تعهد بدهیم که آن را فراهم خواهیم کرد، چون تا بخواهیم اقدام به خرید کنیم، قیمت‌ها بالا می رود و شرایط به هم می‌ریزد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران همچنین با بیان اینکه با رفع تحریم‌ها ما قادر خواهیم بود به کشورهایی مثل آمریکا  که پیش از این با ممنوعیت صادرات به آنجا مواجه بودیم، طلای سرخ صادر کنیم، گفـت: چند سالی بود که به دلیل تحریم، قادر نبودیم به آمریکا زعفران صادر کنیم اما در حال حاضر می‌توانیم این کار را از سر بگیریم.

منبع:مهر
کد خبر 09f74413c6154c6292e236d15253ab71

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =